Statystyki, poziomy i punkty doświadczenia - Wersja do druku +- Artemida - Wojownicy PBF (https://artemida.webd.pl) +-- Dział: Administracja (https://artemida.webd.pl/forum-241.html) +--- Dział: Kompendium (https://artemida.webd.pl/forum-3.html) +---- Dział: Mechanika forum (https://artemida.webd.pl/forum-235.html) +---- Wątek: Statystyki, poziomy i punkty doświadczenia (/thread-4835.html) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statystyki, poziomy i punkty doświadczenia - Świetlistooki - 01.06.2018 STATYSTYKI, POZIOMY I PUNKTY DOŚWIADCZENIA
STATYSTYKI
Na 1 poziomie jest 20 punktów do podziału na 4 umiejętności i 100 punktów do podziału na punkty życia i wytrzymałość. Z każdym kolejnym poziomem (LVL) postać otrzymuje + 1 punkt do: siły, zręczności, szybkości i zmysłów, ponadto + 2 punkty do dowolnego rozdzielenia, oraz + 5 punktów do: HP i W. Nie polecamy dawać do którejkolwiek statystyki mniej niż 2. HP i W dobrze jest rozdzielić w ten sposób, by HP było więcej - ich spadek w przypadku walki jest o wiele szybszy i zależy od siły innej postaci lub drapieżnika. Wytrzymałość w jednej turze spada od 1 do 5 za każdą próbę: ataku, uniku, pogoni, ucieczki, pochwycenia zwierzyny, a więc jej spadek jest wolniejszy, a konsekwencje utraty Wytrzymałości nie są tak poważne, jak w przypadku utraty całego HP (postać wtedy umiera). Nowym graczom zaleca się takie rozdzielenie: 60 HP i 40 W. !! Należy pamiętać, że kocięta poniżej 6 księżyca podczas sesji z MG mają statystyki obniżone o połowę !!
POZIOMY, PUNKTY DOŚWIADCZENIA I AWANSE » Każda postać zaczyna od 1 poziomu (wyjątkiem są samotnicy, o których niżej). » Aby przejść na kolejny poziom, potrzebna jest odpowiednia ilość exp (punktów doświadczenia). » Punkty doświadczenia zdobywa się przede wszystkim za akcje z MG – polowania, walki lub eventy/nieprzewidziane akcje. Uzyskuje się je także za ukończenie treningu/wytrenowanie terminatora (Terminator otrzymuje 100 exp, a mistrz 50 exp. W przypadku treningów łączonych obydwoje terminatorów otrzymuje po 100 exp, natomiast mistrz otrzymuje 75 exp.), comiesięczną aktywność (do 30 exp za miesiąc), a czasami także konkursy (symboliczne ilości). » Ilość exp zdobytych przez daną postać za aktywność jest ogłaszana raz na miesiąc w tym temacie. Progi wyglądają tak:
» W wypadku zniknięcia terminatora, mistrz prowadzący mu trening otrzymuje odpowiednią ilość exp, zależnie od ilości materiału jaką zdążył z owym terminatorem przerobić. Jeśli jego uczeń wróci w przyszłości i postanowi dokończyć trening - mistrz otrzymuje pozostałą, zaległą część exp (łącznie 50 exp). Tak samo ma się sprawa z terminatorami, którzy zginęli lub zostali wygnani. » Ponadto każda Gwiazda za przeprowadzoną Ceremonię dostaje 10 exp, a za każde pomniejsze zebranie 5 exp. Jeżeli sytuacja jest wyjątkowa i Ceremonię lub zebranie przeprowadza Medyk/Zastępca, również otrzymuje on exp. » Progi na kolejne lvle wyglądają następująco:
» Przy awansie każda postać otrzymuje + 1 punkt do: siły, zręczności, szybkości i zmysłów, ponadto + 2 punkty do dowolnego rozdzielenia, oraz + 5 punktów do: HP i W. » Gdy zdobędziesz odpowiednią liczbę exp należy zgłosić się w odpowiednim temacie, by administracja zaakceptowała nowe statystyki. Dopiero wtedy można je wpisać do profilu. » Suma dostępnych punktów statystyk na danych poziomach:
» Postaciom, które ukończyły trening medyczny przysługuje jeden dodatkowy punkt do zmysłów. SAMOTNICY I PIESZCZOCHY » Samotnicy i Pieszczochy są bardzo często tworzeni jako dorosłe postacie, które z założenia powinny mieć już jakieś doświadczenie. Dlatego właśnie na start otrzymują wyższy poziom, zależny od wieku postaci. Cytat: 1 - 19 księżyców: 1 poziom» Należy pamiętać, że jest to premia przysługująca jednorazowo, a do jej ustalenia bierze się pod uwagę wiek postaci w chwili rozpoczęcia rozgrywki. Później trzeba zdobywać punkty doświadczenia w standardowy sposób - przez polowania, za miesięczną aktywność, itd. » Premia nie jest dodatkiem obowiązkowym do gry - jeżeli gracz chce stworzyć słabszą postać niż wynika to z wyżej wskazanych zasad (np. ze względu na przyjęty przez siebie koncept), ma do tego prawo. POWRACAJĄCE POSTACIE » Jeśli do gry powraca postać, która była zaginiona przez dłuższy czas, to uznaje się, że podczas swojej nieobecności rozwinęła swoje umiejętności. Przez to jej level może zostać podwyższony według następującej listy: Cytat:1 - 19 księżyców: 1 poziom» By zapobiec jej nadużyciom, mechanika ta podlega dodatkowym zasadom:
|