Artemida - Wojownicy PBF
Zaświaty i kontakt ze zmarłymi - Wersja do druku

+- Artemida - Wojownicy PBF (https://artemida.webd.pl)
+-- Dział: Administracja (https://artemida.webd.pl/forum-241.html)
+--- Dział: Kompendium (https://artemida.webd.pl/forum-3.html)
+--- Wątek: Zaświaty i kontakt ze zmarłymi (/thread-8475.html)



Zaświaty i kontakt ze zmarłymi - Świetlistooki - 18.07.2021

Postać może umrzeć z wielu powodów: w nieszczęśliwym wypadku, w walce, w wyniku choroby lub ze starości - więcej w temacie Cykl życia kota. Po śmierci postać trafia do jednej z trzech grup: Gwiezdnego Klanu, Miejsca Gdzie Brak Gwiazd lub Martwych. Przydział doń odbywa się na podstawie uczynków popełnionych przez kota za życia.
  • Do Gwiezdnego Klanu trafiają koty (Gwiezdni), które za życia czyniły dobro, przestrzegały Kodeksu Wojownika i wierzyły w Gwiezdny Klan. Gwiezdni wracają do wieku, w którym za życia były najszczęśliwsi, ich rany oraz blizny znikają (chyba, że dany zmarły pragnie je zachować), a ich oczy i futra zaczynają lśnić niczym gwiazdy. Wierzy się, że przebywają w takiej formie na nocnym niebie, nazywanym przez wojowników Srebrną Skórką.
  • Miejsce Gdzie Brak Gwiazd to miejsce, do którego trafiają koty (Bezgwiezdni) dopuszczające się za życia nikczemności, notorycznie i świadomie łamiące Kodeks, jak również zdrajcy wyjęci spod Kodeksu. Bezgwiezdni skazani są na wieczną, samotną wędrówkę po pustym, Ciemnym Lesie.
  • Do grupy Martwych trafiają koty niewierzące za życia w Gwiezdny Klan. Ich dusze mogą błąkać się po świecie żywych (bardzo rzadko – nawiązywać z żywymi kontakt) lub odejść na Srebrną Skórkę, jeśli wierzyły w inne, konkretne zaświaty.


NAWIEDZENIA

Każdy Gwiezdny i Bezgwiezdny może, za zgodą administracji, nawiedzić we śnie dowolnego, żyjącego kota. Nawiedzana postać musi zasnąć w temacie fabularnym - martwy otrzymuje wówczas dostęp do pisania w temacie.
  • Otoczenie we śnie może być nierealne, jednak koty obowiązują zwykłe zasady fizyczne. Nawiedzająca postać otrzymuje +4 do każdej statystyki posiadanej w chwili śmierci.
  • W przypadku starych postaci, których statystyki zaginęły, przyjmujemy, że taka postać ma statystyki równe piątemu levelowi. Daje to 45 punktów statystyk do dowolnego rozdzielenia.
  • Podczas nawiedzenia postaci mogą walczyć i otrzymywać rany, dzięki czemu śniący może otrzymać punkty doświadczenia - nawiedzana postać nie może jednak zginąć, w przeciwieństwie do nawiedzającego. Kiedy zmarły zostaje ponownie zabity, jego dusza przestaje istnieć, a postać trafia do grupy Martwych.
  • We śnie może uczestniczyć kilka duchów, a także kilka postaci może zostać nawiedzonych jednocześnie przez jednego ducha. W takim przypadku wszyscy śpiący spotykają się w jednym miejscu, niezależnie od tego, gdzie śpią.
  • Sen kończy się, kiedy nawiedzający opuści śniącego, lub kiedy ten zostanie obudzony przez kogoś z zewnątrz.
  • Tylko medyk lub terminator medyka mogą przerwać sen samodzielnie. Pozostałe koty muszą śnić dopóki nawiedzający nie zadecyduje inaczej.
Możliwe jest również ukazanie się ducha na jawie jako widziadło pozbawione formy fizycznej. Dzieje się to jednak niezwykle rzadko.

Duchy ukazują się medykom i przywódcom, gdy ci udają się do Szepczącej Sadzawki. W niektórych przypadkach ich rolę mogą przejąć na siebie MG prowadzący daną wyprawę.

Zmarły może również ukazać się umierającej fabularnie postaci i zaprowadzić ją do Gwiezdnego Klanu/Miejsca Gdzie Brak Gwiazd.