System rozwoju medyków - Wersja do druku +- Artemida - Wojownicy PBF (https://artemida.webd.pl) +-- Dział: Administracja (https://artemida.webd.pl/forum-241.html) +--- Dział: Kompendium (https://artemida.webd.pl/forum-3.html) +---- Dział: Medycyna (https://artemida.webd.pl/forum-25.html) +---- Wątek: System rozwoju medyków (/thread-9243.html) |
||||
System rozwoju medyków - Świetlistooki - 30.10.2022 SYSTEM ROZWOJU MEDYKÓW Życie w dziczy wiąże się z wieloma zagrożeniami, w tym urazami będącymi nieodłączną częścią walk i polowań, a także z chorobami, począwszy od pcheł i kleszczy, na śmiertelnym czarnym kaszlu kończąc. By przeżyć, koty muszą polegać wyłącznie na sobie i swojej własnej wiedzy, wobec czego na forum funkcjonuje system wiedzy medycznej. Statystyki medyczne
Przydzielanie MedExpów 1. Za ukończenie treningu medycznego lub zielarskiego Jako że w trakcie treningu medycznego lub zielarskiego kot nabywa całą wiedzę, której potrzebuje do sprawowania swojej funkcji, zdobywa w ten sposób również doświadczenie medyczne. Wraz z ukończeniem treningu medycznego terminator medyka otrzymuje 150 MedExp, +1 Zm, a medyk 50 Exp (jak za normalnego terminatora). Wraz z ukończeniem treningu zielarskiego uczeń otrzymuje 100 MedExp, +1 Zm, a nauczyciel 30 Exp. UWAGA! Exp dla nauczyciela przysługują wyłącznie, gdy trening jest przeprowadzony w całości przez jedną postać. Postaci, które oficjalnie nie odbywają treningu medycznego lub zielarskiego, ale na własną łapę spełniły wymagania dotyczące ukończenia treningu, mogą zgłosić się po przydział MedExp w temacie Ukończone treningi. Do uznania treningu medycznego za skończony, postać musi poznać wszystkie choroby oraz urazy wymienione w temacie Choroby i urazy, wiedzieć czym i w jaki sposób je leczyć, a całość treningu musi zawierać minimum 2 strony. Uznaje się, że po ukończeniu treningu postać zna zastosowanie wszystkich ziół występujących na forum i zostaje zwolniona z obowiązku posiadania spisu znanych medykamentów. Do uznania szkolenia zielarskiego za skończony, postać musi poznać zastosowania 75% wszystkich ziół na forum (26 sztuk), z wyłączeniem medykamentów powszechnie znanych, a całość nauki nie może być krótsza niż 7 kolejek. Uznaje się, że po ukończeniu szkolenia postać zna zastosowanie wszystkich ziół występujących na forum i zostaje zwolniona z obowiązku posiadania spisu znanych medykamentów. W przypadku ukończenia treningu zielarskiego oraz chęci poszerzenia wiedzy do pełnej wiedzy medycznej postać musi nauczyć się rozpoznawania i leczenia wszystkich chorób i urazów, za co otrzyma 50 MExp, a nauczyciel 20 exp. Całość szkolenia zielarskiego i medycznego w takim wypadku musi zawierać łącznie minimum 3 strony. WAŻNE: Pomocnikiem medyka, medykiem, znachorem lub uzdrowicielem nie może zostać kot poniżej 20k*. W przypadku wcześniejszego ukończenia treningu lub szkolenia uznaje się, że trwa on offscreenowo do osiągnięcia przez postać wymaganego wieku. *Wyjątek może stanowić sytuacja, gdy w klanie lub grupie nie ma medyka. 2. Za znajdowane zioła. Za każde odnalezione zioło przyznawana jest odpowiednia ilość MedExp, wyznaczona na podstawie trzech elementów: » rzutu kostką 1k6 » dostępności medykamentu » znajomości medykamentu
Wszystkie postaci, które posiadają częściową wiedzę medyczną i nie ukończyły w pełni treningu medycznego lub zielarskiego, do czasu ukończenia treningu/szkolenia zobowiązane są do zawarcia w Karcie Postaci spisu poznanych medykamentów. Każdy poznany medykament musi zawierać link do postu, w którym postać poznała jego zastosowanie. Przykładowy formularz: formularz
Wzory, wyznaczające ilość MExp za zioło wyglądają następująco: zioło znane: Kod: ilość MExp = (kostka k6 + wartość grupy) * ilość ziół zioło nieznane: Kod: [ilość MExp = (kostka k6 + wartość grupy) * ilość ziół] / 2 3. Za rozpoznanie i leczenie chorób oraz urazów. a) Diagnoza i poprawność leczenia. » poprawność leczenia: czy medyk użył poprawnych ziół do wyleczenia chorego, czy nie popełnił żadnego błędu, np. nie oczyścił ran. » poprawność diagnozy: czy zdiagnozowana została odpowiednia choroba, np. czy medyk nie pomylił przeziębienia z białym kaszlem. Ilość MExp za diagnozę wygląda następująco:
b) Przynależność choroby/urazu do grupy ze względu na śmiertelność i trudność w leczeniu. Podział wygląda następująco:
c) Doświadczenie medyka.
d) Stopień rany.
Wzór na ilość MExp za wyleczenie choroby wygląda tak: ilość MExp = MExp za diagnozę i leczenie + MExp za grupę + MExp za MedLvl medyka + MExp za stopień choroby/urazu
Uwaga: W przypadku niepoprawnej diagnozy i błędnego leczenia bądź poprawnej diagnozy i błędnego leczenia przysługują jedynie MExp za diagnozę i leczenie, pomijana jest grupa, MedLvl medyka i stopień choroby/urazu. Konkretne przypadki przydzielania MExp:
MedLvle » Każdy zaczyna od 0 MedLvla. » Progi na kolejne MedLvle wyglądają następująco:
» MExp zerują się po przejściu na nowy poziom. » Od 10 MedLvla próg jest stały. » Przy awansie postać otrzymuje +1 do zmysłów. » Gdy zdobędziesz odpowiednią liczbę MedExp należy zgłosić się w odpowiednim temacie, by administracja zaakceptowała nowe statystyki. Dopiero wtedy można je wpisać do profilu. Więcej na temat leczenia i rozwoju chorób. RE: System rozwoju medyków - Świetlistooki - 30.10.2022 Samotnik, który miał zawartą w historii styczność z leczeniem oraz medykamentami, otrzymuje na początku swojej przygody: 1. Wiedza: pajęczyna, pokrzywa (medykamenty), cis, ostrokrzew, psianka (trucizny) Ponadto, w zależności od wieku, postać może znać kilka dodatkowych, wybranych przez siebie medykamentów.
W zależności od wieku przysługują postaci następujące MedLvle:
3. Medykamenty startowe Początkowa pula wynosi 15 medykamentów (motki pajęczyny i liście pokrzywy w dowolnych proporcjach), jednak gracz może je dowolnie wymieniać na inne znane postaci medykamenty z uwzględnieniem, że 1 medykament na 3. poziomie dostępności jest warty 3 medykamenty na 1. poziomie dostępności, a 1 medykament na 2. poziomie dostępności jest warty 2 medykamenty na 1. poziomie dostępności. Poziomy dostępności są zaznaczone w opisach medykamentów. Przed akceptacją w KP powinna znaleźć się informacja o znanych medykamentach oraz o podziale medykamentów startowych. Postacie powracające również mogą skorzystać z tego systemu, z zastrzeżeniem, że znajomość dodatkowych medykamentów oraz wyższy MedLvl przysługują jedynie postaciom, które były zaginione przez przynajmniej 6 miesięcy. Czas bycia zaginionym nalicza się od momentu, w którym konto gracza trafiło do grupy "Zaginieni". |