Data wysłania: 21.12.2012, 18:05
  Wygląd: Dość duży choć szczupły, lekko zbudowany kocur o gładkiej sierści. Oczy zadziwiające, niezwykłe, o głęboko orzechowej barwie. Lekko postrzępione prawe ucho i cienka długa blizna ciągnąca się po prawym boku od kręgosłupa, poprzez żebra aż do brzucha. Wyraźne oznaki siwizny widoczne na pyszczku i świadczące o zaawansowanym wieku kota przed śmiercią. Futro miedziano rude poprzecznie prążkowane czarnym pigmentem. Wierzch głowy, grzbiet oraz pyszczek wyraźnie ciemniejsze- czarna pręga wzdłuż kręgosłupa oraz końcówka ogona. Spód ciała nieco jaśniejszy.
  Karta Postaci:
  Trwałe urazy:
CHOROBY I ICH LECZENIE



Wojownicy przez całe życie muszą mierzyć się z przeciwnościami losu. Jednymi z nich niewątpliwie są choroby i urazy, których koty mogą się nabawić w każdej chwili. Może to być niegroźne zadrapanie nabyte w czasie polowania, albo lekkie przeziębienie złapane w trakcie Pory Nagich Drzew, ale również niebezpieczne dla życia zatrucia, czy też śmiertelny czarny kaszel. Bez względu na to, jakiego rodzaju szkoda dotknęła naszą postać, musi się ona udać do medyka. Inaczej może się to źle skończyć…

By utrudnić Wam nieco życie, a przy tym zwiększyć znaczenie chorób i urazów na forum, powstał system regulujący sposób leczenia, szanse na wyleczenie i czas rekonwalescencji.



UWAGA: Każdy ma obowiązek brać pod uwagę chorobę swojej postaci podczas pisania postów fabularnych!

UWAGA 2: Każdy udając się do medyka ma obowiązek podania w swoim pierwszym poście ran poniesionych przez jego postać, wraz ze wskazaniem ich stopnia, umiejscowienia oraz wystąpienia infekcji, jeśli ta została wskazana przez MG.

UWAGA 3: Postęp choroby jest zatrzymany w czasie zgłoszonej w odpowiednim temacie nieobecności.

UWAGA 4: Po nieobecności trwającej dłużej niż dwa tygodnie, w czasie których postać ma rany/jest chora (niezależnie od tego, czy przed nieobecnością postać była u medyka, czy też nie), pierwszą sesją, jaką gracz powinien odbyć, jest spotkanie z medykiem! W innym wypadku wcześniej niezaleczona (w wypadku, kiedy wypadł "brak poprawy" albo "pogorszenie") rana automatycznie zmieni stopień na wyższy.

UWAGA 5: Medyk ma zgadnąć chorobę na podstawie twojego opisu i zachowania postaci, więc kiedy otrzymasz informacje, że twoja postać jest chora, nie zdradzaj nazwy choroby na ShoutBoxie, czy w jakimkolwiek temacie, tylko ją odegraj! Informacja na PW, którą otrzymujesz jest poufna.
im ciemniejsza noc, tym jaśniejszy dzień
światło ma moc i nie zgasi go cień
światło ma moc, ciemność jej nie ogarnia
choć cienie są zawsze po drugiej stronie światła
Statystyki - lvl: 0 | S: 0 | Zr: 0 | Sz: 0 | Zm: 0 | HP: | W: | EXP:
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP:

Data wysłania: 21.12.2012, 18:06
  Wygląd: Dość duży choć szczupły, lekko zbudowany kocur o gładkiej sierści. Oczy zadziwiające, niezwykłe, o głęboko orzechowej barwie. Lekko postrzępione prawe ucho i cienka długa blizna ciągnąca się po prawym boku od kręgosłupa, poprzez żebra aż do brzucha. Wyraźne oznaki siwizny widoczne na pyszczku i świadczące o zaawansowanym wieku kota przed śmiercią. Futro miedziano rude poprzecznie prążkowane czarnym pigmentem. Wierzch głowy, grzbiet oraz pyszczek wyraźnie ciemniejsze- czarna pręga wzdłuż kręgosłupa oraz końcówka ogona. Spód ciała nieco jaśniejszy.
  Karta Postaci:
  Trwałe urazy:
Klasyfikacja chorób

Choroby zostały podzielone na cztery grupy (stopnie), określające jak groźne są i jak trudno je wyleczyć.


Stopień 0.

Do tej grupy należą najlżejsze i najłatwiejsze do wyleczenia choroby i urazy. Niezwykle rzadko przeradzają się w groźniejsze formy. W ich przypadku wizyta u medyka jest najczęściej tylko formalnością, co nie znaczy, że nie warto jej odbyć.
  • bóle stawów
  • głód
  • gorączka
  • kocięcy kaszel
  • strach
  • zadrapanie
  • zmarznięcie
  • kleszcz
  • pchły
Przyjmujemy 100% szans na wyleczenie. Nie wykonujemy żadnych rzutów.
Objawy utrzymują się przez tydzień (chyba, że członek administracji zarządzi inaczej) - przez ten czas samopoczucie i ogólna sprawność wojownika jest gorsza niż zazwyczaj. Ósmego dnia wszystko wraca do normy.

Uwaga! W skrajnych przypadkach zmarznięcie, głód oraz ignorowanie dużej ilości kleszczy mogą prowadzić do śmierci, te przypadki powinny być indywidualnie rozpatrywane przez administrację.
Ponadto zmarznięcie prowadzi do przeziębienia.


Stopień 1.

Choroby i urazy, których wyleczenie nie powinno stanowić problemu. Interwencja medyka jest w ich przypadku konieczna, bez niej szybko przyjmują swoje groźniejsze formy.
  • biały kaszel
  • lekkie rany
  • lekkie zatrucie
  • popękane łapy
  • przeziębienie
  • świąd
Wojownik musi udać się do medyka. W innym wypadku po dwóch tygodniach (piętnastego dnia od nabycia rany) uraz/choroba zmienia stopień z 1. na 2. (patrz-> tu)
Jeżeli medyk zastosuje odpowiednie leczenie, członek administracji wykonuje odpowiedni rzut (patrz-> rzuty). W przypadku, gdy członek administracji potwierdzi, że leczenie było skuteczne, objawy ustępują po tygodniu (ósmego dnia) od wykonania rzutu na wyleczenie choroby.
Do czasu wyleczenia samopoczucie i ogólna sprawność wojownika ulega pogorszeniu, ponadto statystyki spadają o ¼ (zaokrąglamy w dół).


Stopień 2.

Choroby i urazy mogące nawet stanowić zagrożenie dla życia, wymagają interwencji, najlepiej doświadczonego medyka.
  • średnie i głębokie rany
  • zakażenie
  • zatrucie
  • zielony kaszel
  • złamanie kości
  • zapalenie żołądka
Wojownik musi udać się do medyka. W innym wypadku po dwóch tygodniach (piętnastego dnia od nabycia rany) uraz/choroba zmienia stopień z 2. na 3. (patrz->tu)
Jeżeli medyk zastosuje odpowiednie leczenie, członek administracji wykonuje odpowiedni rzut (patrz-> rzuty). W przypadku, gdy członek administracji potwierdzi, że leczenie było skuteczne, objawy ustępują po dwóch tygodniach (piętnastego dnia) od wykonania rzutu na wyleczenie choroby.
Do czasu wyleczenia samopoczucie i ogólna sprawność wojownika ulega pogorszeniu, ponadto statystyki spadają o ½ (zaokrąglamy w dół).

Stopień 3.

Do tej grupy należą choroby i urazy, które wyleczyć może tylko bardzo doświadczony medyk. Najczęściej prowadzą do śmierci lub stałych zwyrodnień.
  • czarny kaszel
  • gangrena
  • głębokie, śmiertelne rany
  • śmiertelne zatrucie
  • złamanie kości z przemieszczeniem/nieleczone
  • nieżyt żołądka


Jeżeli wojownik nie uda się do medyka śmierć następuje po 10 dniach (jedenastego dnia od nabycia rany). Doświadczony medyk ma szanse na wyleczenie kota, a przynajmniej na przedłużenie jego życia. człoenk administracji musi wykonać odpowiedni rzut (patrz-> rzuty).
W przypadku, gdy członek administracji potwierdzi wyleczenie, objawy ustępują dopiero po trzech tygodniach (dwudziestego drugiego dnia) od wykonania rzutu na wyleczenie choroby.
Jeżeli leczenie nie będzie skuteczne śmierć następuje po 10 dniach (jedenastego dnia od nabycia rany) od wykonania rzutu na wyleczenie choroby.
Trzeci przypadek uwzględnia zachowanie statusu quo – nie następuje polepszenie, ani pogorszenie. Wojownik musi się jednak udać do medyka ponownie w ciągu dwóch tygodni od wykonania rzutu na wyleczenie choroby, by ponownie poddać się leczeniu (procedura powtarza się, tak jak za pierwszym razem). Nie może to trwać w nieskończoność – możliwe są jedynie trzy powtórzenia!

Do czasu ewentualnego wyleczenia samopoczucie i ogólna sprawność wojownika ulega ZNACZNEMU pogorszeniu, ponadto statystyki spadają do ¼ (zaokrąglamy w dół).
Postać mająca ranę 3 stopnia powinna także przebywać w Lecznicy do czasu ewentualnego wyleczenia. Jeśli postać bagatelizuje powagę ran i naraża swoje zdrowie, może ponieść tego konsekwencje (np. trwałe obniżenie statystyk).


Uwaga: Złamania są wyjątkiem! Nie prowadzą do śmierci, a jedynie do stałych zwyrodnień - np. w przypadku niewyleczonego złamania kości łapy, postać będzie kuleć do końca życia i statystyki jej szybkości i zwinności ulegną pogorszeniu!

Uwaga 2: Po chorobach stopnia 3, nawet wyleczonych, często zostają jakieś ślady, np. szkaradne, głębokie blizny po ranach, sezonowy ból zrośniętej kości, czy kaszel, bądź chrypa po Czarnym Kaszlu.
im ciemniejsza noc, tym jaśniejszy dzień
światło ma moc i nie zgasi go cień
światło ma moc, ciemność jej nie ogarnia
choć cienie są zawsze po drugiej stronie światła
Statystyki - lvl: 0 | S: 0 | Zr: 0 | Sz: 0 | Zm: 0 | HP: | W: | EXP:
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP:

Data wysłania: 21.12.2012, 18:06
  Wygląd: Dość duży choć szczupły, lekko zbudowany kocur o gładkiej sierści. Oczy zadziwiające, niezwykłe, o głęboko orzechowej barwie. Lekko postrzępione prawe ucho i cienka długa blizna ciągnąca się po prawym boku od kręgosłupa, poprzez żebra aż do brzucha. Wyraźne oznaki siwizny widoczne na pyszczku i świadczące o zaawansowanym wieku kota przed śmiercią. Futro miedziano rude poprzecznie prążkowane czarnym pigmentem. Wierzch głowy, grzbiet oraz pyszczek wyraźnie ciemniejsze- czarna pręga wzdłuż kręgosłupa oraz końcówka ogona. Spód ciała nieco jaśniejszy.
  Karta Postaci:
  Trwałe urazy:
Formy chorób

Czyli ściąga, co się dzieje w przypadku nieprawidłowego leczenia. Co przekształca się w co?

Schemat: Stopień 1. → Stopień 2. → Stopień 3.
  • Biały kaszel → Zielony Kaszel → Czarny Kaszel
    Przeziębienie → Zielony Kaszel → Czarny Kaszel
    Popękane łapy → Zakażenie → Gangrena
       -  → Złamanie → Złamanie nieleczone

Inna sprawa ma się z zatruciami i ranami.


Zatrucia (np. po zjedzeniu nieświeżej myszy) nie mogą się przemienić w zatrucia śmiertelne (jak po zjedzeniu cisu). Jednak jeżeli są nieleczone, ich objawy nasilają się, są bardziej uciążliwe i w ten sposób zmieniają stopień z (np.) 1. na 2.

Podobnie rzecz ma się z ranami. Rana nie pogłębi się przez brak leczenia, jednakże brak interwencji medyka prowadzi do utraty krwi, a w konsekwencji do wykrwawienia. Po za tym w rany nieleczone wdaje się zakażenie. I analogicznie do zatruć, w ten sposób zmieniają stopień.
im ciemniejsza noc, tym jaśniejszy dzień
światło ma moc i nie zgasi go cień
światło ma moc, ciemność jej nie ogarnia
choć cienie są zawsze po drugiej stronie światła
Statystyki - lvl: 0 | S: 0 | Zr: 0 | Sz: 0 | Zm: 0 | HP: | W: | EXP:
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP:

Data wysłania: 21.12.2012, 18:07
  Wygląd: Dość duży choć szczupły, lekko zbudowany kocur o gładkiej sierści. Oczy zadziwiające, niezwykłe, o głęboko orzechowej barwie. Lekko postrzępione prawe ucho i cienka długa blizna ciągnąca się po prawym boku od kręgosłupa, poprzez żebra aż do brzucha. Wyraźne oznaki siwizny widoczne na pyszczku i świadczące o zaawansowanym wieku kota przed śmiercią. Futro miedziano rude poprzecznie prążkowane czarnym pigmentem. Wierzch głowy, grzbiet oraz pyszczek wyraźnie ciemniejsze- czarna pręga wzdłuż kręgosłupa oraz końcówka ogona. Spód ciała nieco jaśniejszy.
  Karta Postaci:
  Trwałe urazy:
Rzuty

Losowanie chorób


Administracja raz w miesiącu losuje po czterech graczy z każdego klanu i przez PW podaje informacje, jakie objawy dotknęły ich postacie. To w interesie graczy leży, by udać się do medyka i odpowiednio odegrać chorobę, by medyk mógł podjąć leczenie. Postać, która przebyła chorobę nie jest brana pod uwagę podczas następnego losowania.

Prawdopodobieństwo zachorowania jest inne dla każdej Pory Roku, dlatego też dla każdej należy zastosować odpowiednie losowanie.

Pora Nagich Drzew
Rzut 3k8
  • 3. Kocięcy kaszel / Biały kaszel
    4. Zdrowy
    5. Przeziębienie
    6. Zdrowy
    7. Zatrucie (s.1)
    8. Zdrowy
    9. Popękane łapy
    10. - 13. Zdrowy
    14. Przeziębienie
    15. Popękane łapy
    16. Zdrowy
    17. Gorączka
    18. Zielony kaszel
    19. Zdrowy
    20. Ból stawów
    21. Popękane łapy
    22. Przeziębienie
    23. Gorączka
    24. Zdrowy
Pora Młodych Liści/Pora Opadających Liści
Rzut 3k8
  • 3. Kocięcy kaszel / Biały kaszel
    4. Zdrowy
    5. Przeziębienie
    6. Zdrowy
    7. Zatrucie (s.1)
    8. - 10 Zdrowy
    11. Biały kaszel
    12. Zdrowy
    13. Biały kaszel
    14. Kleszcz (rzut na ilość kleszczy: )
    15. Popękane Łapy
    16. Zdrowy
    17. Gorączka
    18. - 19. Zdrowy
    20. Ból stawów
    21. Zdrowy
    22. Przeziębienie
    23. - 24. Zdrowy
Pora Zielonych Liści
Rzut 3k8
  • 3. - 4. Zdrowy
    5. Kleszcz (rzut na ilość kleszczy: )
    6. Zatrucie (s1.)
    7. - 8. Zdrowy
    9. Ból stawów
    10. Kleszcz (rzut na ilość kleszczy: )
    11. Zdrowy
    12. Biały Kaszel
    13. - 15. Zdrowy
    16. Popękane Łapy
    17. Kleszcz (rzut na ilość kleszczy: )
    18. - 19. Zdrowy
    20. Gorączka
    21. - 22. Zdrowy
    23. Zatrucie (s.1)
    24. Zdrowy

Inne dolegliwości występują automatycznie bez rzutu, gdy wystąpią czynniki mogące doprowadzić do ich powstania. Np. kot spadnie z dużej wysokości (złamanie kości) lub wda się walkę (krwawienie). W takim przypadku dany kot ma już przypisaną dolegliwość i rzutu kostką się nie wykonuje.

Mistrz Gry prowadzący rozgrywkę ma obowiązek poinformować, jakie obrażenia ma dana postać i jakiego są one stopnia.
W czasie rozgrywki fabularnej również można nabawić się chorób, które normalnie są losowane. Na przykład, jeżeli twoja postać pływała w rzece w czasie Pory Nagich Drzew jest prawdopodobne, że nabawi się przeziębienia!
im ciemniejsza noc, tym jaśniejszy dzień
światło ma moc i nie zgasi go cień
światło ma moc, ciemność jej nie ogarnia
choć cienie są zawsze po drugiej stronie światła
Statystyki - lvl: 0 | S: 0 | Zr: 0 | Sz: 0 | Zm: 0 | HP: | W: | EXP:
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP:

Data wysłania: 21.12.2012, 18:07
  Wygląd: Dość duży choć szczupły, lekko zbudowany kocur o gładkiej sierści. Oczy zadziwiające, niezwykłe, o głęboko orzechowej barwie. Lekko postrzępione prawe ucho i cienka długa blizna ciągnąca się po prawym boku od kręgosłupa, poprzez żebra aż do brzucha. Wyraźne oznaki siwizny widoczne na pyszczku i świadczące o zaawansowanym wieku kota przed śmiercią. Futro miedziano rude poprzecznie prążkowane czarnym pigmentem. Wierzch głowy, grzbiet oraz pyszczek wyraźnie ciemniejsze- czarna pręga wzdłuż kręgosłupa oraz końcówka ogona. Spód ciała nieco jaśniejszy.
  Karta Postaci:
  Trwałe urazy:
Wyleczony czy nie?

Rzuty na wyleczenie są wykonywane przez administratorów oraz moderatorów. Najpierw osoba wykonująca rzut musi określić, czy leczenie byłoby poprawne. (patrz ->Jak leczyć?). Jeżeli tak, należy wykonać rzut. Jaki? To zależy od tego, do którego stopnia przynależy choroba.

Na choroby stopnia 0. nie wykonujemy rzutów!
Czas liczymy od wykonania rzutu, NIE od rozpoczęcia sesji z Medykiem czy od napisania posta z leczeniem przez Medyka.

Stopień 1.
  • Rzut 2k6

    2. - 10. Wyleczenie
    11. Brak poprawy
    12. Pogorszenie

    Wyleczenie – objawy ustępują po tygodniu (ósmego dnia).
    Brak poprawy – objawy wciąż nie ustępują, wojownik musi ponownie udać się do medyka. W innym wypadku, pod dwóch tygodniach (piętnastego dnia) choroba zmienia stopień na 2.
    Pogorszenie – po tygodniu (ósmego dnia) choroba przechodzi w ostrzejsze stadium (zmienia się na stopień 2.).

    Uwaga: Doświadczenie medyka ma znaczenie!
    W przypadku negatywnego wyniku (pogorszenie lub brak poprawy) należy powtórzyć rzut, jeżeli medyk ma drugi lub wyższy MedLvl. I tak, medykowi z levelem drugim przysługuje jeden kolejny rzut, z levelem trzecim dwa… itd.
    Jeden przerzut na brak poprawy odpowiada dwóm przerzutom na pogorszenie! Przerzuty na pogorszenie i brak poprawy stanowią jedną pulę.*

Stopień 2.
  • Rzut 2k6.

    2. - 3. Brak poprawy
    4. - 5. Wyleczenie
    6. Pogorszenie
    7.- 8. Wyleczenie
    9. Brak Poprawy
    10. - 11. Wyleczenie
    12. Pogorszenie

    Wyleczenie – objawy ustępują po dwóch tygodniach (piętnastego dnia).
    Brak poprawy – objawy wciąż nie ustępują, wojownik musi ponownie udać się do medyka. W innym wypadku, po dwóch tygodniach (piętnastego dnia) choroba zmienia stopień na 3.
    Pogorszenie – po tygodniu (ósmego dnia) choroba przechodzi w ostrzejsze stadium (zmienia się na stopień 3.)

    Uwaga: Doświadczenie medyka ma znaczenie!
    W przypadku negatywnego wyniku (pogorszenie lub brak poprawy) należy powtórzyć rzut, jeżeli medyk ma drugi lub wyższy MedLvl. I tak, medykowi z levelem drugim przysługuje jeden kolejny rzut, z levelem trzecim dwa… itd.
    Jeden przerzut na brak poprawy odpowiada dwóm przerzutom na pogorszenie! Przerzuty na pogorszenie i brak poprawy stanowią jedną pulę.*

Stopień 3.
  • Rzut 2k6.

    2. - 3. Pogorszenie
    4. - 5. Brak poprawy
    6. - 7. Pogorszenie
    8. - 9. Brak poprawy
    10. - 11. Pogorszenie
    12. Wyleczenie

    Wyleczenie – objawy ustępują po trzech tygodniach (dwudziestego drugiego dnia).
    Brak poprawy – objawy wciąż nie ustępują, wojownik musi ponownie udać się do medyka. W innym wypadku, po 10 dniach (jedenastego dnia) wojownik umiera. Uwaga: sytuacja może się powtórzyć tylko trzy razy!
    Pogorszenie – po dziesięciu dniach (jedenastego dnia) wojownik odchodzi do Gwiezdnego Klanu.


    Uwaga: Doświadczenie medyka ma znaczenie!
    Kiedy medyk ma od trzeciego (nie drugiego jak w przypadku ran niższego stopnia) MedLvl. w górę, należy powtórzyć rzut w przypadku negatywnego wyniku (pogorszenie lub brak poprawy). Medykowi z levelem trzecim przysługuje jeden rzut, z czwartym dwa… itd.

    Jeden przerzut na brak poprawy odpowiada dwóm przerzutom na pogorszenie! Przerzuty na pogorszenie i brak poprawy stanowią jedną pulę.*


    W przypadku chorób stopnia 3. rzut na powtórzenie jest inny:

    Powtórzenie
    Rzut 2k6.

    2. Wyleczenie
    3. - 4. Pogorszenie
    5. Wyleczenie
    6. - 7. Brak zmian
    8. Wyleczenie
    9. - 10. Brak zmian
    11. - 12. Pogorszenie


W przypadku braku poprawy rzuty na powtórzenie są następujące:

Stopień 1.
Rzut 2k6

2. - 10. Wyleczenie
11. - 12. Brak poprawy


Stopień 2.
Rzut 2k6

2. - 3. Brak poprawy
4. - 5. Wyleczenie
6. Brak poprawy
7. - 8. Wyleczenie
9. Brak poprawy
10. - 11. Wyleczenie
12. Brak poprawy


Stopień 3.
Rzut 2k6

2. Wyleczenie
3. - 4. Brak poprawy
5. Wyleczenie
6. - 7. Brak poprawy
8. Wyleczenie
9. - 12. Brak poprawy

* Przykład: Medykowi przysługuje 5 przerzutów. Gdy w przypadku leczenia jakiejś rany wypadnie pogorszenie, a następnie brak poprawy, to zostało wykonanych 3/5 przerzutów.

O ilości i sposobie przyznawania Mexepów można poczytać w temacie System rozwoju medyków.
im ciemniejsza noc, tym jaśniejszy dzień
światło ma moc i nie zgasi go cień
światło ma moc, ciemność jej nie ogarnia
choć cienie są zawsze po drugiej stronie światła
Statystyki - lvl: 0 | S: 0 | Zr: 0 | Sz: 0 | Zm: 0 | HP: | W: | EXP:
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP:

Data wysłania: 21.12.2012, 18:07
  Wygląd: Dość duży choć szczupły, lekko zbudowany kocur o gładkiej sierści. Oczy zadziwiające, niezwykłe, o głęboko orzechowej barwie. Lekko postrzępione prawe ucho i cienka długa blizna ciągnąca się po prawym boku od kręgosłupa, poprzez żebra aż do brzucha. Wyraźne oznaki siwizny widoczne na pyszczku i świadczące o zaawansowanym wieku kota przed śmiercią. Futro miedziano rude poprzecznie prążkowane czarnym pigmentem. Wierzch głowy, grzbiet oraz pyszczek wyraźnie ciemniejsze- czarna pręga wzdłuż kręgosłupa oraz końcówka ogona. Spód ciała nieco jaśniejszy.
  Karta Postaci:
  Trwałe urazy:
Jak leczyć?


Nie znajdziecie tutaj przepisu na to, w jaki sposób leczyć. Nie podamy dokładnej recepty co robić w danym przypadku, jedynie ogólny schemat dla Mistrzów Gry, którzy dzięki temu będą mogli określić, czy leczenie przebiegło prawidłowo, czy też nie. Medykom pozostaje jedynie nauka w ramach treningu i szukanie własnych rozwiązań.
  • Głód – podanie pożywienia.
    Popękane łapy – postępowanie jak przy ranach.
    Rany – powinny zostać oczyszczone i obandażowane pajęczyną. Zalecane jest użycie ziół zapobiegających infekcjom i przyspieszających gojenie. Wyjątkiem, gdy nie trzeba użyć pajęczyny, są rany 1. stopnia, które są niezbyt rozległe (draśnięcia, niezbyt głębokie i rozległe drapnięcia, płytkie wbicia pazurów, lekkie ugryzienia), nadal konieczne jest przy ich leczeniu oczyszczenie i zastosowanie ziół zapobiegających infekcji.
    Zakażenie – oczyszczenie rany, zastosowanie ziół odkażających, założenie opatrunku.
    Zatrucia – musi zostać podjęta próba wywabienia trucizny z organizmu. Sposób zależy od rodzaju zatrucia.
    Złamania – zalecane unieruchomienie, podanie ziół przeciwbólowych i przyspieszających gojenie. Mistrz Gry ma prawo nie uznać „wyleczenia” jeżeli postać będzie fabularnie biegać lub w inny sposób przeciążać złamanie.
    Zmarznięcie – ogrzanie zmarzniętego kota.

W przypadku pozostałych, należy podać odpowiednie zioła.
im ciemniejsza noc, tym jaśniejszy dzień
światło ma moc i nie zgasi go cień
światło ma moc, ciemność jej nie ogarnia
choć cienie są zawsze po drugiej stronie światła
Statystyki - lvl: 0 | S: 0 | Zr: 0 | Sz: 0 | Zm: 0 | HP: | W: | EXP:
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP:

Data wysłania: 09.02.2017, 16:41
  Wygląd: Dość duży choć szczupły, lekko zbudowany kocur o gładkiej sierści. Oczy zadziwiające, niezwykłe, o głęboko orzechowej barwie. Lekko postrzępione prawe ucho i cienka długa blizna ciągnąca się po prawym boku od kręgosłupa, poprzez żebra aż do brzucha. Wyraźne oznaki siwizny widoczne na pyszczku i świadczące o zaawansowanym wieku kota przed śmiercią. Futro miedziano rude poprzecznie prążkowane czarnym pigmentem. Wierzch głowy, grzbiet oraz pyszczek wyraźnie ciemniejsze- czarna pręga wzdłuż kręgosłupa oraz końcówka ogona. Spód ciała nieco jaśniejszy.
  Karta Postaci:
  Trwałe urazy:
Wyleczony czy nie - sytuacje wyjątkowe

W przypadku, gdy dany Klan nie posiada Medyka, ranna postać powinna udać się do odpowiedniego Legowiska i napisać, że oczekuje na kogoś, kto mógłby mu pomóc. Wtedy uznajemy, że któraś z matek przyszła i opatrzyła daną postać. Rzuty na leczenie wykonuje wówczas Administracja (zgłoszenie następuje w normalnym temacie z expami medycznymi), jednak można tego dokonać TYLKO wobec ran pierwszego stopnia. Wszelkie rany o większej wadze powinny być leczone u Medyka innego Klanu.

Stopień 1.
  • Rzut 2k6

    2–10 Wyleczenie
    11-12 Brak poprawy

    Wyleczenie – objawy ustępują po tygodniu (ósmego dnia).
    Brak poprawy – objawy wciąż nie ustępują, wojownik musi ponownie udać się do medyka. W innym wypadku, po dwóch tygodniach (piętnastego dnia od nabycia rany) choroba zmienia stopień na 2.
im ciemniejsza noc, tym jaśniejszy dzień
światło ma moc i nie zgasi go cień
światło ma moc, ciemność jej nie ogarnia
choć cienie są zawsze po drugiej stronie światła
Statystyki - lvl: 0 | S: 0 | Zr: 0 | Sz: 0 | Zm: 0 | HP: | W: | EXP:
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP:

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości