09.12.2015 23:07
Wygląd
.
FAQ
1. Czy mogę zacząć grę dorosłą postacią/samotnikiem?
Tak. Obecnie istnieje możliwość stworzenia dorosłej postaci samotnika lub zaadoptowania postaci klanowej w wieku terminatorskim. Po więcej informacji udaj się do INFORMACJE O MIOTACH.
2. Jak rośnie moja postać?
Sposób naliczania wieku oraz rozwój postaci wyjaśniony jest w dziale Zasady, w tematach WIEK I UPŁYW CZASU oraz ROZRÓD I ROZWÓJ KOCIĄT.
3. Jestem kociakiem – czy naprawdę nie mogę wyjść poza obóz?
Jest to niewskazane ze względów fabularnych (klanowe matki i wojownicy pilnują, by żadne kocię nie wyszło, oraz powtarzają, że jest to niebezpieczne, a wyjście takie może mieć spore konsekwencje), jednak nie jest to karane ostrzeżeniami przez administrację. Decydując się jednak na taką sesję należy pamiętać, że MG ma możliwość pojawienia się w takiej sesji niezależnie od tego czy wszyscy jej uczestnicy wyrazili zgodę na ingerencję MG. Patrz → Regulamin V. 10.
4. Czym są nauki kocięce i kiedy można je zacząć?
Nauki są nieobowiązkową częścią edukacji i odbywają się przed ceremonią na terminatora, w momencie, gdy kocię skończy 4 księżyce. Są one prowadzone przez innych klanowiczów (najczęściej wojowników, ale czasami też terminatorów, którzy są blisko ukończenia treningu), jednak to od zainteresowanych stron zależy, czy znajdą sobie kogoś do przeprowadzenia sesji. Nauki zawsze odbywają się w dziale Kociarni danego klanu, w osobnym temacie, który nie liczy się do limitu sesji.
5. Co omawia się na naukach?
Zaleca się ograniczenie nieco przekazywanej wiedzy i dostosowanie jej do umysłu małego kociaka. Nasze propozycje to wszelkie pytania zaczynające się od „co to” – co to dwunogi, klany, samotnicy, pieszczochy, rangi, Gwiezdny Klan, Miejsce Gdzie Brak Gwiazd, Kodeks Wojownika. Mile widziane będą również opowieści o powstaniu Klanów bądź innych szczególnych wydarzeniach.
Należy jednak pamiętać, że fakt zdobycia pewnej wiedzy na naukach nie oznacza automatycznie, że młode kocię zapamięta wszystko do momentu rozpoczęcia treningu. Znajomość tych treści może zostać sprawdzona przez mistrza danej postaci, a pewne rzeczy będą powtarzane i rozszerzane.
6. Moja postać nabawiła się ran podczas treningu. Czy muszę udać się do medyka?
Nie. Rany nabyte podczas treningów leczone są offscreenowo i sesja z medykiem nie jest konieczna. Należy jednak pamiętać o tym, by zachować pewien realizm i by postać następnego dnia pojawiła się na treningu z opatrunkiem lub wciąż lekko obolała.
7. Moja postać skończyła trening w wieku 8 księżyców, kiedy będę mieć ceremonię?
Większość przywódców nie mianuje terminatorów na wojowników, gdy mają mniej niż 12 księżyców. Ponadto pomimo ukończenia treningu terminator ma obowiązek dalszego dokształcania się pod okiem swojego mistrza, więc tak naprawdę aż do momentu ceremonii należy uznawać, że trening nadal trwa, choć ten odgrywany fabularnie już się skończył.
8. Czy moja postać może potrafić pływać?
Ogólnie rzecz biorąc, koty nie lubią wody. Jeżeli nie potrafią pływać, a do niej wpadną, mają szansę na poradzenie sobie, jednak mogą też utonąć, o czym należy pamiętać. Najlepiej w wodzie radzą sobie koty z klanu Rzeki i postaci urodzone w tym klanie nie muszą odgrywać fabularnie nauki pływania, jednak wszystkie inne mają taki obowiązek – muszą tę umiejętność nabyć w trakcie sesji fabularnej z innym graczem.
9. Zauważyłem, że niektórzy piszą na końcu sesji „zt”. Co to oznacza?
Jest to skrót od „z tematu”. Oznacza to, że dana postać opuściła już temat. Nie oznacza to jednak że temat został zwolniony – dopiero kiedy wszystkie postaci biorące udział w danej sesji opuszczą temat, można zacząć w nim kolejną rozgrywkę. Na prośbę innych graczy jedna postać może napisać pod koniec „zt – dla mnie i dla...” wymieniając pozostałe postaci.
Możliwe, że tylko jedna postać „wyszła” z tematu, a pozostali obecni tam użytkownicy uznali sesję za zamkniętą – przed wbiciem do tematu wypada zapytać zaangażowanych użytkowników czy zamierzają kontynuować sesję.
10. Czym jest kolejka, kiedy powinienem jej przestrzegać, a kiedy nie obowiązuje?
Kolejka formuje się, gdy ktoś zaczyna sesję – oznacza to, że wszystkie osoby w daje sesji piszą w takiej samej kolejności, np. osoba A, osoba B, osoba C. Jeżeli w trakcie sesji dołącza kolejna osoba, np. osoba D dołącza po poście osoby B, kolejka zmienia się na osoba A, osoba B, osoba D, osoba C; i tak dalej w kolejnych turach. Trzymanie się kolejki jest dobrym zwyczajem, ale nie jest to bezwzględny obowiązek. Niemniej jednak userzy mogą poprosić Cię o trzymanie się tej kolejki, jeżeli ją naruszysz i np. pominiesz inną osobą.
Kolejka nie obowiązuje w trakcie klanowych zebrań, ceremonii i pogrzebów. Jest jednak mile widziane realistyczne podejście do sytuacji i w razie potrzeby wstrzymanie rozwoju akcji, by inne postaci (a w szczególności te, których akcja dotyczy bądź mają obowiązek zareagować na wydarzenia) mogły napisać swoje posty. Jako iż w wielu przypadkach reakcja przywódcy jest kluczowa, przywódca ma prawo na czas pisania swojego posta zablokować temat z klanowym zebraniem, jeżeli będzie to konieczne.
W tym temacie możecie również dawać propozycje własnych pytań, które będę umieszczać w pierwszym poście.
Z podziękowaniami dla Spienionej Łapy, Zajęczego Susa oraz innych włączonych w tworzenie pytań.
Statystyki - lvl: 5
| S: 9
| Zr: 14
| Sz: 12
| Zm: 15
| HP: 80
| W: 60
| EXP:
Stat. Med. - lvl: 6
| MED.EXP: