#1
Wygląd
Dość duży choć szczupły, lekko zbudowany kocur o gładkiej sierści. Oczy zadziwiające, niezwykłe, o głęboko orzechowej barwie. Lekko postrzępione prawe ucho i cienka długa blizna ciągnąca się po prawym boku od kręgosłupa, poprzez żebra aż do brzucha. Wyraźne oznaki siwizny widoczne na pyszczku i świadczące o zaawansowanym wieku kota przed śmiercią. Futro miedziano rude poprzecznie prążkowane czarnym pigmentem. Wierzch głowy, grzbiet oraz pyszczek wyraźnie ciemniejsze- czarna pręga wzdłuż kręgosłupa oraz końcówka ogona. Spód ciała nieco jaśniejszy.
Wygląd postaci i jego dziedziczenie


Opis wyglądu musi zawierać:
  • ogólną budowę ciała
  • kolor oczu
  • długość sierści
  • umaszczenie, czyli: kolor, pręgowanie, biel, srebro, złoto oraz znaczenia
  • widoczne zewnętrznie mutacje
  • trwałe urazy
Bez obawy! W opisie miotów zawsze wypisane są dostępne umaszczenia, długość futra oraz cechy szczególne dostępne dla kociąt. Koty dołączające ze stopy pieszczocha/samotnika mogą mieć dowolny wygląd spełniający poniższe zasady.

1. Budowa ciała
Wzrost, długość, waga, ogólny wygląd sylwetki, a także:

xxxxxxxx• Kształt pyska
  1. Europejski - typowy dla kota domowego.
  2. Długi (dawniej: orientalny) - klinowata głowa, duży nos bez widocznego stopu, skośne oczy o migdałowym kształcie, duże, szerokie uszy.
  3. Krótki (dawniej: perski) - szeroka głowa o wypukłym czole, pełnych policzkach i małym, szerokim nosie z wyraźnym stopem.

xxxxxxxx• Kształt uszu
  1. Proste - typowe dla kota domowego.
  2. Curl - zakręcone, odwinięte do tyłu uszy.
  3. Fold - oklapnięte, “złożone wpół” uszy.

[Obrazek: PmEx9NF.png]

xxxxxxxx• Długość i kształt ogona
  1. Długi ogon - typowy dla kota domowego.
  2. Krótki ogon lub brak ogona*
  3. Zakręcony, krótki ogon*

[Obrazek: kjvfJeg.png]
*Gra postacią bez ogona lub z krótkim ogonem łączy się z obniżeniem zręczności o 2 punkty.

2. Kolor oczu
Twoja postać może mieć dowolny naturalny kolor oczu (niebieski, żółty, pomarańczowy, zielony), niezależnie od umaszczenia i koloru oczu rodziców. Jedynym ograniczeniem jest to, że heterochromia (oczy w dwóch różnych, dowolnych naturalnych kolorach) oraz dichromia (dwa dowolne naturalne kolory w jednym oku) występują tylko u kotów, które mają białe znaczenia. Kocięta rodzą się z niebieskimi oczami, które przyjmują docelowy kolor po upłynięciu 3-5 księżyców.

3. Długość i faktura sierści
  1. Sierść krótkowłosa
  2. Sierść długowłosa
  3. Brak sierści lub drobny meszek*
  4. Krótka, przerzedzona sierść
  5. Sierść kręcona długa
  6. Sierść kręcona krótka

[Obrazek: pRvmmA7.png]
*Uznaje się, że łysy kot nie przeżyłby na wolności, dlatego łyse postacie mogą być wyłącznie Pieszczochami.

4. Umaszczenie

1. Kolory - czarny, niebieski, rudy, kremowy, cynamonowy, płowy, czekoladowy, liliowy.

[Obrazek: CEg4Wue.png]

2. Pręgowanie:
  1. Pręgowanie klasyczne - pręgi tworzące owalne kształty.
  2. Pręgowanie tygrysie - długie pręgi układające się pionowo.
    → Pręgowanie tygrysie przerywane - krótkie pręgi układające się w pionowych kolumnach.
  3. Pręgowanie dzikie - widoczne pręgi na pyszczku oraz czasem na łapach i ogonie.
  4. Cętki - pręgi w postaci drobnych plamek.
  5. Pręgowanie marmurkowe - pręgi tworzące duże, nieregularne kształty.
  6. Rozety - owalne pręgi z ciemną obwódką i jasnym wnętrzem.

[Obrazek: 2sUhgsa.png]

3. Szylkrety - futro czarne/czekoladowe/cynamonowe w rude łaty lub niebieskie/liliowe/płowe w kremowe łaty. Najczęściej szylkretami są kotki. Kocur może być szylkretem tylko jeżeli posiada zespół Klinefeltera.
4. Biel - w opisie wyglądu należy opisać dokładne rozmieszczenie białych znaczeń, jeżeli postać takowe posiada.
5. Colourpointy - tułów jasny; głowa, ogon i łapy ciemne. Koty rodzą się białe i ciemnieją z wiekiem, a także sezonowo w zimę. Występuje w różnych stopniach intensywności (point/syjamski, mink/tonkijski, sepia/burmski). Można spotkać się również z określeniami "lynx point" oraz "snow" - pierwsze oznacza po prostu pręgowanego pointa, drugie bengalskiego pointa.
6. Srebro/złoto - rozjaśnienia włosa. Występują w trzech wariacjach:
  1. dymne - rozjaśnienie włosa przy samej nasadzie (tylko srebrne);
  2. pręgowane - rozjaśnienie koloru bazy u kotów pręgowanych;
  3. szynszylowe/cieniowane* - rozjaśnienie większości włosa.

[Obrazek: CED6CbK.png]
*Na potrzeby forum określenia "cieniowany" i "szynszylowy" stosowane są synonimicznie.

Mutacje - nieobowiązkowe!

Cechy wyglądu, które nie są dziedziczne i występują zupełnie losowo. Mogą wystąpić u każdej postaci i można mieć więcej niż jedną. Gracz może grać postacią z jakąkolwiek (istniejącą) niegroźną mutacją - poniżej wypisane jest ich kilka:
  1. Polidaktylia - większa niż zazwyczaj liczba palców u dowolnej kończyny lub kończyn. Występuje dość często.
  2. Syndaktylia - mniejsza niż zazwyczaj liczba palców u dowolnej kończyny lub kończyn. Występuje dość często.
  3. Brak małżowin usznych.
  4. Zdublowane małżowiny uszne (czterouchy kot).
  5. Bielactwo - przez zaburzoną produkcję pigmentu futro kota z wiekiem coraz bardziej bieleje, chociaż nie musi on mieć (genetycznie) białych znaczeń. Plamy wynikające z bielactwa mogą pojawić się w dowolnym miejscu na ciele kota i mogą mieć dowolny kształt.
  6. Karpati - srebrne lub białe znaczenia na pysku, uszach, palcach i ogonie; odwrócony point.
Inaczej sprawa ma się z mutacjami szkodliwymi - wypisanymi tutaj.

Zasady dziedziczenia - nieobowiązkowe!

Ta sekcja tłumaczy jakim zasadom podlega dziedziczenie poszczególnych cech na forum Artemida. Jeśli jesteś nowym graczem, możesz ją pominąć - dostępne umaszczenia zawsze są wypisane na końcu pierwszego posta w temacie z miotem.

Budowa ciała
  1. Wzrost, muskulatura i waga nie są ograniczone genetyką.
  2. Rodzic przenosi jedynie ten kształt pyska, który sam posiada.
  3. Rodzic przenosi jedynie ten kształt uszu, który sam posiada.
  4. Rodzic przenosi jedynie ten kształt ogona, który sam posiada.

Długość i faktura sierści
  1. Rodzic przenosi jedynie ten typ sierści, który sam posiada.

Kolor
  1. Kolor sierści można podzielić na cztery kategorie: czarny, czekoladowy, cynamonowy i rudy.
  2. Rodzice przenoszą geny koloru sierści, który sami mają, oraz jego rozjaśnioną wersję.
  3. Jeśli kot jest rozjaśnionego koloru, to przenosi również podstawową wersję tego koloru.
  4. Jednolicie rudy/kremowy kot przenosi rudy oraz kremowy + podstawową i rozjaśnioną wersję jednego koloru dostępnego w miocie jego rodziców. Raz wybrany kolor nie ulega zmianie.
  5. Czasami zdarzają się mutacje, które pozwalają na urodzenie się kota czekoladowego lub cynamonowego w miocie z czarnymi rodzicami.
Kolor podstawowyKolor rozjaśniony
czarnyniebieski
czekoladowyliliowy
cynamonowypłowy
rudykremowy
białybiały

Pręgi
  1. Koty jednolite przenoszą jedynie brak pręg.
  2. Uznaje się, że wszystkie pręgowane koty przenoszą geny:
    1. braku pręgowania;
    2. pręgowania klasycznego;
    3. pręgowania tygrysiego (również przerywanego).
  3. Cętki przenoszą tylko koty, które są cętkowane lub mają pręgowanie dzikie (ticked).
  4. Pręgowanie dzikie, marmurkowe oraz rozety przenoszone są tylko przez koty, które mają takie pręgowanie.

Szylkret
  1. Zwykły szylkret ma futro w dwóch kolorach: czarny/czekoladowy/cynamonowy + rudy.
  2. Rozjaśniony szylkret ma futro w dwóch kolorach: niebieski/liliowy/płowy + kremowy.
  3. Jeśli szylkret jest podstawowego koloru, to może mieć tylko rude plamy. Jeśli szylkret jest rozjaśnionego koloru, to może mieć tylko kremowe plamy.
  4. Szylkret może wystąpić tylko, jeżeli w miocie mogą urodzić się koty rude i czarne/czekoladowe/cynamonowe jednocześnie lub kremowe i niebieskie/liliowe/płowe jednocześnie.
  5. Kot szylkretowy przenosi rudy oraz kremowy + podstawową i rozjaśnioną wersję drugiego koloru.
  6. Prawie wszystkie szylkretowe koty to samice. Uznaje się, że szylkretowe samce obciążone są zespołem Klinefeltera. Do stworzenia szylkretowego samca potrzebna jest zgoda administracji.

Biel
  1. Zupełnie biały kot może urodzić się tylko w miocie, w którym:
    1. Jeden z rodziców jest zupełnie biały.
    2. Oboje rodziców mają białe znaczenia.
  2. Jeśli jeden z rodziców ma białe znaczenia, kocięta mogą mieć białe znaczenia w dowolnej formie.
  3. Jeśli żaden z rodziców nie jest biały, ani nie ma białych znaczeń, ich kocięta nie mogą mieć białych znaczeń.
  4. Jednolicie biały kot przenosi biel + podstawową i rozjaśnioną wersję jednego koloru dostępnego w miocie jego rodziców. Raz wybrany kolor nie ulega zmianie.

Colourpointy
  1. Kot może urodzić się colourpointem tylko jeżeli przynajmniej jeden z jego rodziców również jest colourpointem.
  2. Jeśli w miocie dostępne są colourpoint kocięta, można wybrać dowolny kontrast kolorów (point/syjamski, mink/tonkijski, sepia/burmski).

Srebro i złoto
  1. Za umaszczenie "złoto" zaliczamy na forum wszystkie odmiany, a więc zwykłe złote, amber, sunshine i tym podobne.
  2. Kot może być jednocześnie srebrny i złoty; takie umaszczenie nazywane jest bimetalicznym.
  3. Srebro widać po kocie od narodzin, za to złoto ujawnia się dopiero z wiekiem (zazwyczaj od 3 do 12 księżyca).
  4. Srebro może przenosić tylko kot, który jest srebrny.
  5. Złoto może przenosić tylko kot, który jest złoty.
  6. Rodzaj cieniowania zależy od pręgowania kota:
    1. Jednolity kot może być dymny srebrny*.
    2. Kot o pręgowaniu dzikim może być cieniowany srebrny i/lub złoty.
    3. Kot o pręgowaniu innym niż dzikie może być pręgowany srebrny i/lub złoty.
____________
*Zazwyczaj koty dymne mają tak zwane "ghost markingi" i wyglądają na pręgowane, genetycznie są jednak jednolite.
im ciemniejsza noc, tym jaśniejszy dzień
światło ma moc i nie zgasi go cień
światło ma moc, ciemność jej nie ogarnia
choć cienie są zawsze po drugiej stronie światła
Statystyki - lvl: 0 | S: 0 | Zr: 0 | Sz: 0 | Zm: 0 | HP: | W: | EXP:
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP: