20.05.2021 21:10
Wygląd
Dość duży choć szczupły, lekko zbudowany kocur o gładkiej sierści. Oczy zadziwiające, niezwykłe, o głęboko orzechowej barwie. Lekko postrzępione prawe ucho i cienka długa blizna ciągnąca się po prawym boku od kręgosłupa, poprzez żebra aż do brzucha. Wyraźne oznaki siwizny widoczne na pyszczku i świadczące o zaawansowanym wieku kota przed śmiercią. Futro miedziano rude poprzecznie prążkowane czarnym pigmentem. Wierzch głowy, grzbiet oraz pyszczek wyraźnie ciemniejsze- czarna pręga wzdłuż kręgosłupa oraz końcówka ogona. Spód ciała nieco jaśniejszy.
Wygląd postaci i jego dziedziczenie
Opis wyglądu musi zawierać:
- ogólną budowę ciała
- kolor oczu
- długość sierści
- umaszczenie, czyli: kolor, pręgowanie, biel, srebro, złoto oraz znaczenia
- widoczne zewnętrznie mutacje
- trwałe urazy
1. Budowa ciała
Wzrost, długość, waga, ogólny wygląd sylwetki, a także:
xxxxxxxx• Kształt pyska
- Standardowy (dawniej: europejski) - typowy dla kota domowego.
- Długi (dawniej: orientalny) - klinowata głowa, duży nos bez widocznego stopu, skośne oczy o migdałowym kształcie, duże, szerokie uszy.
- Krótki (dawniej: perski) - szeroka głowa o wypukłym czole, pełnych policzkach i małym, szerokim nosie z wyraźnym stopem.
xxxxxxxx• Kształt uszu
- Proste - typowe dla kota domowego.
- Curl - zakręcone, odwinięte do tyłu uszy.
- Fold - oklapnięte, “złożone wpół” uszy.
xxxxxxxx• Długość i kształt ogona
- Długi ogon - typowy dla kota domowego.
- Krótki ogon lub brak ogona*
- Zakręcony, krótki ogon*
*Gra postacią bez ogona lub z krótkim ogonem łączy się z obniżeniem zręczności o 2 punkty.
2. Kolor oczu
Twoja postać może mieć dowolny naturalny kolor oczu (niebieski, żółty, pomarańczowy, zielony), niezależnie od umaszczenia i koloru oczu rodziców. Jedynym ograniczeniem jest to, że heterochromia (oczy w dwóch różnych, dowolnych naturalnych kolorach) oraz dichromia (dwa dowolne naturalne kolory w jednym oku) występują tylko u kotów, które mają białe znaczenia. Kocięta rodzą się z niebieskimi oczami, które przyjmują docelowy kolor po upłynięciu 3-5 księżyców.
3. Długość i faktura sierści
- Sierść krótkowłosa
- Sierść długowłosa
- Brak sierści lub drobny meszek*
- Krótka, przerzedzona sierść
- Sierść kręcona długa
- Sierść kręcona krótka
*Uznaje się, że łysy kot nie przeżyłby na wolności, dlatego łyse postacie mogą być wyłącznie Pieszczochami.
4. Umaszczenie
1. Kolory - czarny, niebieski, rudy, kremowy, cynamonowy, płowy, czekoladowy, liliowy.
2. Pręgowanie:
- Pręgowanie klasyczne - pręgi tworzące owalne kształty.
- Pręgowanie tygrysie - długie pręgi układające się pionowo.
→ Pręgowanie tygrysie przerywane - krótkie pręgi układające się w pionowych kolumnach.
- Pręgowanie dzikie - widoczne pręgi na pyszczku oraz czasem na łapach i ogonie.
- Cętki - pręgi w postaci drobnych plamek.
- Pręgowanie marmurkowe - pręgi tworzące duże, nieregularne kształty.
- Rozety - owalne pręgi z ciemną obwódką i jasnym wnętrzem.
3. Szylkrety - futro czarne/czekoladowe/cynamonowe w rude łaty lub niebieskie/liliowe/płowe w kremowe łaty. Najczęściej szylkretami są kotki. Kocur może być szylkretem tylko jeżeli posiada zespół Klinefeltera.
4. Biel - w opisie wyglądu należy opisać dokładne rozmieszczenie białych znaczeń, jeżeli postać takowe posiada.
5. Colourpointy - tułów jasny; głowa, ogon i łapy ciemne. Koty rodzą się białe i ciemnieją z wiekiem, a także sezonowo w zimę. Występuje w różnych stopniach intensywności (point/syjamski, mink/tonkijski, sepia/burmski). Można spotkać się również z określeniami "lynx point" oraz "snow" - pierwsze oznacza po prostu pręgowanego pointa, drugie bengalskiego pointa.
6. Srebro/złoto - rozjaśnienia włosa. Występują w trzech wariacjach:
- dymne - rozjaśnienie włosa przy samej nasadzie (tylko srebrne);
- pręgowane - rozjaśnienie koloru bazy u kotów pręgowanych;
- szynszylowe/cieniowane* - rozjaśnienie większości włosa.
*Na potrzeby forum określenia "cieniowany" i "szynszylowy" stosowane są synonimicznie.
Mutacje - nieobowiązkowe!
Cechy wyglądu, które nie są dziedziczne i występują zupełnie losowo. Mogą wystąpić u każdej postaci i można mieć więcej niż jedną. Gracz może grać postacią z jakąkolwiek (istniejącą) niegroźną mutacją - poniżej wypisane jest ich kilka:
- Polidaktylia - większa niż zazwyczaj liczba palców u dowolnej kończyny lub kończyn. Występuje dość często.
- Syndaktylia - mniejsza niż zazwyczaj liczba palców u dowolnej kończyny lub kończyn. Występuje dość często.
- Brak małżowin usznych.
- Zdublowane małżowiny uszne (czterouchy kot).
- Bielactwo - przez zaburzoną produkcję pigmentu futro kota z wiekiem coraz bardziej bieleje, chociaż nie musi on mieć (genetycznie) białych znaczeń. Plamy wynikające z bielactwa mogą pojawić się w dowolnym miejscu na ciele kota i mogą mieć dowolny kształt.
- Karpati - srebrne lub białe znaczenia na pysku, uszach, palcach i ogonie; odwrócony point.
Zasady dziedziczenia - nieobowiązkowe!
Ta sekcja tłumaczy jakim zasadom podlega dziedziczenie poszczególnych cech na forum Artemida. Jeśli jesteś nowym graczem, możesz ją pominąć - dostępne umaszczenia zawsze są wypisane na końcu pierwszego posta w temacie z miotem.
Budowa ciała
- Wzrost, muskulatura i waga nie są ograniczone genetyką.
- Rodzic przenosi jedynie ten kształt pyska, który sam posiada.
- Rodzic przenosi jedynie ten kształt uszu, który sam posiada.
- Rodzic przenosi jedynie ten kształt ogona, który sam posiada.
Długość i faktura sierści
- Rodzic przenosi jedynie ten typ sierści, który sam posiada.
Kolor
- Kolor sierści można podzielić na cztery kategorie: czarny, czekoladowy, cynamonowy i rudy.
- Rodzice przenoszą geny koloru sierści, który sami mają, oraz jego rozjaśnioną wersję.
- Jeśli kot jest rozjaśnionego koloru, to przenosi również podstawową wersję tego koloru.
- Jednolicie rudy/kremowy kot przenosi rudy oraz kremowy + podstawową i rozjaśnioną wersję jednego koloru dostępnego w miocie jego rodziców. Raz wybrany kolor nie ulega zmianie.
- Czasami zdarzają się mutacje, które pozwalają na urodzenie się kota czekoladowego lub cynamonowego w miocie z czarnymi rodzicami.
Kolor podstawowy | Kolor rozjaśniony |
---|---|
czarny | niebieski |
czekoladowy | liliowy |
cynamonowy | płowy |
rudy | kremowy |
biały | biały |
Pręgi
- Koty jednolite przenoszą jedynie brak pręg.
- Uznaje się, że wszystkie pręgowane koty przenoszą geny:
- braku pręgowania;
- pręgowania klasycznego;
- pręgowania tygrysiego (również przerywanego).
- braku pręgowania;
- Cętki przenoszą tylko koty, które są cętkowane lub mają pręgowanie dzikie (ticked).
- Pręgowanie dzikie, marmurkowe oraz rozety przenoszone są tylko przez koty, które mają takie pręgowanie.
Szylkret
- Zwykły szylkret ma futro w dwóch kolorach: czarny/czekoladowy/cynamonowy + rudy.
- Rozjaśniony szylkret ma futro w dwóch kolorach: niebieski/liliowy/płowy + kremowy.
- Jeśli szylkret jest podstawowego koloru, to może mieć tylko rude plamy. Jeśli szylkret jest rozjaśnionego koloru, to może mieć tylko kremowe plamy.
- Szylkret może wystąpić tylko, jeżeli w miocie mogą urodzić się koty rude i czarne/czekoladowe/cynamonowe jednocześnie lub kremowe i niebieskie/liliowe/płowe jednocześnie.
- Kot szylkretowy przenosi rudy oraz kremowy + podstawową i rozjaśnioną wersję drugiego koloru.
- Prawie wszystkie szylkretowe koty to samice. Uznaje się, że szylkretowe samce obciążone są zespołem Klinefeltera. Do stworzenia szylkretowego samca potrzebna jest zgoda administracji.
Biel
- Zupełnie biały kot może urodzić się tylko w miocie, w którym:
- Jeden z rodziców jest zupełnie biały.
- Oboje rodziców mają białe znaczenia.
- Jeden z rodziców jest zupełnie biały.
- Jeśli jeden z rodziców ma białe znaczenia, kocięta mogą mieć białe znaczenia w dowolnej formie.
- Jeśli żaden z rodziców nie jest biały, ani nie ma białych znaczeń, ich kocięta nie mogą mieć białych znaczeń.
- Jednolicie biały kot przenosi biel + podstawową i rozjaśnioną wersję jednego koloru dostępnego w miocie jego rodziców. Raz wybrany kolor nie ulega zmianie.
Colourpointy
- Kot może urodzić się colourpointem tylko jeżeli przynajmniej jeden z jego rodziców również jest colourpointem.
- Jeśli w miocie dostępne są colourpoint kocięta, można wybrać dowolny kontrast kolorów (point/syjamski, mink/tonkijski, sepia/burmski).
Srebro i złoto
- Za umaszczenie "złoto" zaliczamy na forum wszystkie odmiany, a więc zwykłe złote, amber, sunshine i tym podobne.
- Kot może być jednocześnie srebrny i złoty; takie umaszczenie nazywane jest bimetalicznym.
- Srebro widać po kocie od narodzin, za to złoto ujawnia się dopiero z wiekiem (zazwyczaj od 3 do 12 księżyca).
- Srebro może przenosić tylko kot, który jest srebrny.
- Złoto może przenosić tylko kot, który jest złoty.
- Rodzaj cieniowania zależy od pręgowania kota:
- Jednolity kot może być dymny srebrny*.
- Kot o pręgowaniu dzikim może być cieniowany srebrny i/lub złoty.
- Kot o pręgowaniu innym niż dzikie może być pręgowany srebrny i/lub złoty.
- Jednolity kot może być dymny srebrny*.
*Zazwyczaj koty dymne mają tak zwane "ghost markingi" i wyglądają na pręgowane, genetycznie są jednak jednolite.
im ciemniejsza noc, tym jaśniejszy dzień
światło ma moc i nie zgasi go cień
światło ma moc, ciemność jej nie ogarnia
choć cienie są zawsze po drugiej stronie światła
światło ma moc i nie zgasi go cień
światło ma moc, ciemność jej nie ogarnia
choć cienie są zawsze po drugiej stronie światła
Statystyki - lvl: 0
| S: 0
| Zr: 0
| Sz: 0
| Zm: 0
| HP:
| W:
| EXP:
Stat. Med. - lvl: 0
| MED.EXP: