Leczenie i rozwój chorób
#1
Wygląd
Dość duży choć szczupły, lekko zbudowany kocur o gładkiej sierści. Oczy zadziwiające, niezwykłe, o głęboko orzechowej barwie. Lekko postrzępione prawe ucho i cienka długa blizna ciągnąca się po prawym boku od kręgosłupa, poprzez żebra aż do brzucha. Wyraźne oznaki siwizny widoczne na pyszczku i świadczące o zaawansowanym wieku kota przed śmiercią. Futro miedziano rude poprzecznie prążkowane czarnym pigmentem. Wierzch głowy, grzbiet oraz pyszczek wyraźnie ciemniejsze- czarna pręga wzdłuż kręgosłupa oraz końcówka ogona. Spód ciała nieco jaśniejszy.
LECZENIE I ROZWÓJ CHORÓB

Wojownicy przez całe życie muszą mierzyć się z przeciwnościami losu. Jednymi z nich niewątpliwie są choroby i urazy, których koty mogą się nabawić w każdej chwili. Może to być niegroźne zadrapanie nabyte w czasie polowania albo lekkie przeziębienie złapane w trakcie pory nagich drzew, ale również niebezpieczne dla życia zatrucia, czy też śmiertelny czarny kaszel. Bez względu na to, jakiego rodzaju szkoda dotknęła naszą postać, powinna się ona udać do medyka.


Ważne informacje:

• Każdy ma obowiązek brać pod uwagę chorobę swojej postaci podczas pisania postów fabularnych.

• Co więcej, należy brać pod uwagę stan postaci i odgrywać urazy (oraz choroby) adekwatnie, np. kot ze złamaną łapą nie powinien wychodzić z obozu do czasu wyleczenia. Jeśli postać bagatelizuje sytuację i naraża swoje zdrowie, może ponieść tego konsekwencje (np. trwałe obniżenie statystyk).

• Każdy udając się do medyka ma obowiązek podania w swoim pierwszym poście ran poniesionych przez jego postać, wraz ze wskazaniem ich stopnia, umiejscowienia oraz wystąpienia infekcji, jeśli ta została wskazana przez MG.

• Medyk ma zgadnąć chorobę na podstawie opisu objawów i zachowania postaci, więc kiedy otrzymasz informacje, że Twoja postać jest chora, nie zdradzaj nazwy choroby, tylko ją odegraj!

Wstrzymanie postępu chorób/ran:

• Kiedy gracz chorej postaci zgłosi całkowitą nieobecność przed lub po wylosowaniu choroby bądź doznaniu urazu, postęp zostaje wstrzymany. W takim przypadku pierwszy post fabularny po powrocie musi być w leczeniu, w przeciwnym razie dolegliwość zaczyna postępować zgodnie z zasadami zawartymi w Rozwój chorób i urazów.

• Kiedy chora postać wpada do grupy Nieaktywni. W takim przypadku pierwszy post fabularny po aktualizacji Karty Postaci musi być w leczeniu, w przeciwnym razie dolegliwość zaczyna postępować zgodnie z zasadami zawartymi w Rozwój chorób i urazów.

• Kiedy medyk klanu, do którego należy chora postać, ma zgłoszoną całkowitą nieobecność i brakuje w klanie innych kotów potrafiących wyleczyć konkretny przypadek, czas na wyleczenie wydłuża się do 4 tygodni. W przypadku braku leczenia 29 dnia po wylosowaniu choroby/doznaniu urazu, choroba/uraz przechodzi na kolejny stopień.

• Po rozpoczęciu sesji z leczeniem, postęp choroby/urazu zostaje wstrzymany. Jeśli medyk nie odpisuje przez tydzień, postęp wznawia się, sesja zostaje unieważniona i gracz ma dodatkowy tydzień na znalezienie pomocy gdzie indziej.
  • W przypadku sesji, w których medyk w ogóle się nie zjawił w ciągu tygodnia, gracz ma możliwość wyboru, czy chce wygasić tę sesję, czy poczekać.

• Gracz chorującej postaci ma tydzień na odpisanie w sesji, w której odbywa się leczenie. Jeżeli tego nie zrobi, choroba postępuje, jakby postać nigdy nie udała się do medyka.

• Jako że postęp chorób/urazów zostaje wstrzymany na czas trwania sesji z leczeniem, musi zostać ona zakończona w ciągu 28 dni od wylosowania choroby, inaczej uznaje się, że postać nie podjęła się leczenia, a choroba/uraz przechodzi na wyższy stopień.
im ciemniejsza noc, tym jaśniejszy dzień
światło ma moc i nie zgasi go cień
światło ma moc, ciemność jej nie ogarnia
choć cienie są zawsze po drugiej stronie światła
Statystyki - lvl: 0 | S: 0 | Zr: 0 | Sz: 0 | Zm: 0 | HP: | W: | EXP:
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP:
#2
Wygląd
Dość duży choć szczupły, lekko zbudowany kocur o gładkiej sierści. Oczy zadziwiające, niezwykłe, o głęboko orzechowej barwie. Lekko postrzępione prawe ucho i cienka długa blizna ciągnąca się po prawym boku od kręgosłupa, poprzez żebra aż do brzucha. Wyraźne oznaki siwizny widoczne na pyszczku i świadczące o zaawansowanym wieku kota przed śmiercią. Futro miedziano rude poprzecznie prążkowane czarnym pigmentem. Wierzch głowy, grzbiet oraz pyszczek wyraźnie ciemniejsze- czarna pręga wzdłuż kręgosłupa oraz końcówka ogona. Spód ciała nieco jaśniejszy.
Klasyfikacja chorób

Choroby zostały podzielone na cztery grupy (stopnie), określające jak groźne są i jak trudno je wyleczyć.


Stopień 0.

Do tej grupy należą najlżejsze i najłatwiejsze do wyleczenia choroby i urazy. Rzadko przeradzają się w groźniejsze formy. W ich przypadku wizyta u medyka jest najczęściej tylko formalnością, co nie znaczy, że nie warto jej odbyć.
  • przeziębienie
  • kleszcze (1–2 osobniki)
  • pchły
W przypadku leczonych chorób przyjmujemy 100% szans na wyleczenie. Nie wykonujemy żadnych rzutów.
W przypadku urazów przyjmujemy 100% szans na wyleczenie, bez konieczności wizyty u medyka.
Objawy utrzymują się przez tydzień – przez ten czas samopoczucie i ogólna sprawność kota jest gorsza niż zazwyczaj. W przypadku urazów i leczonych chorób ósmego dnia wszystko wraca do normy.

Jeśli postać nie podejmie się leczenia choroby stopnia 0., ósmego dnia członek administracji wykonuje rzut, by określić, czy objawy ustąpiły same z siebie, czy choroba się rozwinęła.



Stopień 1.

Choroby i urazy, których wyleczenie nie powinno stanowić problemu. Interwencja medyka jest w ich przypadku konieczna, bez niej szybko przyjmują swoje groźniejsze formy.
  • kocięcy kaszel
  • biały kaszel
  • popękane łapy
  • lekkie zatrucie pokarmowe
  • kleszcze (3+ osobników)
  • swędziawka
  • ból stawów
Kot musi udać się do medyka. W innym wypadku po dwóch tygodniach (piętnastego dnia) uraz/choroba zmienia stopień na wyższy.
Jeżeli medyk zastosuje odpowiednie leczenie, członek administracji wykonuje odpowiedni rzut. W przypadku, gdy członek administracji potwierdzi, że leczenie było skuteczne, objawy ustępują po tygodniu (ósmego dnia) od wykonania rzutu na wyleczenie.
Do czasu wyleczenia samopoczucie i ogólna sprawność kota ulega pogorszeniu. Ponadto statystyki spadają o ¼ (zaokrąglamy w dół).



Stopień 2.

Choroby i urazy mogące nawet stanowić zagrożenie dla życia. Wymagają interwencji, najlepiej doświadczonego medyka.
  • zielony kaszel
  • zakażenie
  • zatrucie pokarmowe
  • kleszczówka
  • zapalenie stawów
Kot musi udać się do medyka. W innym wypadku po dwóch tygodniach (piętnastego dnia) uraz/choroba zmienia stopień na wyższy.
Jeżeli medyk zastosuje odpowiednie leczenie, członek administracji wykonuje odpowiedni rzut. W przypadku, gdy członek administracji potwierdzi, że leczenie było skuteczne, objawy ustępują po dwóch tygodniach (piętnastego dnia) od wykonania rzutu na wyleczenie.
Do czasu wyleczenia samopoczucie i ogólna sprawność kota ulega pogorszeniu. Ponadto statystyki spadają o ½ (zaokrąglamy w dół).



Stopień 3.

Choroby i urazy stanowiące bezpośrednie zagrożenie życia. Wymagają interwencji, najlepiej doświadczonego medyka. Najczęściej prowadzą do śmierci lub stałych zwyrodnień.
  • czarny kaszel
  • gangrena
  • zapalenie żołądka
  • żółta kleszczówka
  • bulgotka

W razie braku podjęcia się leczenia, dochodzi do śmierci bądź trwałych zwyrodnień po dwóch tygodniach (piętnastego dnia) od nabycia rany/choroby.
Jeżeli medyk zastosuje odpowiednie leczenie, członek administracji wykonuje odpowiedni rzut. W przypadku, gdy członek administracji potwierdzi wyleczenie, objawy ustępują po trzech tygodniach (dwudziestego drugiego dnia) od wykonania rzutu na wyleczenie.
Do czasu ewentualnego wyleczenia samopoczucie i ogólna sprawność wojownika ulega ZNACZNEMU pogorszeniu, ponadto statystyki spadają o ¾ (zaokrąglamy w dół).
im ciemniejsza noc, tym jaśniejszy dzień
światło ma moc i nie zgasi go cień
światło ma moc, ciemność jej nie ogarnia
choć cienie są zawsze po drugiej stronie światła
Statystyki - lvl: 0 | S: 0 | Zr: 0 | Sz: 0 | Zm: 0 | HP: | W: | EXP:
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP:
#3
Wygląd
Dość duży choć szczupły, lekko zbudowany kocur o gładkiej sierści. Oczy zadziwiające, niezwykłe, o głęboko orzechowej barwie. Lekko postrzępione prawe ucho i cienka długa blizna ciągnąca się po prawym boku od kręgosłupa, poprzez żebra aż do brzucha. Wyraźne oznaki siwizny widoczne na pyszczku i świadczące o zaawansowanym wieku kota przed śmiercią. Futro miedziano rude poprzecznie prążkowane czarnym pigmentem. Wierzch głowy, grzbiet oraz pyszczek wyraźnie ciemniejsze- czarna pręga wzdłuż kręgosłupa oraz końcówka ogona. Spód ciała nieco jaśniejszy.
Rzuty

Losowanie chorób

Administracja na początku każdego miesiąca losuje po cztery postacie z Czterech Klanów, które następnie otrzymują PW z informacją odnośnie objawów, jakie je dotknęły. To w interesie graczy leży udanie się do medyka i odpowiednie odegranie choroby, by medyk mógł podjąć leczenie.
Postać, która została wylosowana w poprzednim miesiącu lub ma niewyleczoną chorobę nie jest brana pod uwagę podczas losowania.


Prawdopodobieństwo zachorowania jest inne dla każdej pory roku, dlatego też dla każdej należy zastosować odpowiednie losowanie.

Pora Nagich Drzew
Rzut 3k8
  • 3. Zdrowy
    4. Biały kaszel / Kocięcy kaszel
    5. Ból stawów
    6. Zdrowy
    7. Lekkie zatrucie pokarmowe
    8. Popękane łapy
    9. Przeziębienie
    10. Zdrowy
    11. Ból stawów
    12. Popękane łapy
    13. Biały kaszel / Kocięcy kaszel
    14. Przeziębienie
    15. Popękane łapy
    16. Biały kaszel / Kocięcy kaszel
    17. Zdrowy
    18. Przeziębienie
    19. Popękane łapy
    20. Biały kaszel / Kocięcy kaszel
    21. Zdrowy
    22. Przeziębienie
    23. Ból stawów
    24. Zdrowy

Pora Młodych Liści/Pora Opadających Liści
Rzut 3k8
  • 3. Zdrowy
    4. Biały kaszel / Kocięcy kaszel
    5. Popękane łapy
    6. Ból stawów
    7. Zdrowy
    8. Lekkie zatrucie pokarmowe
    9. Pchły
    10. Kleszcz (rzut na ilość kleszczy: 1k4)
    11. Zdrowy
    12. Ból stawów
    13. Pchły
    14. Lekkie zatrucie pokarmowe
    15. Przeziębienie
    16. Zdrowy
    17. Ból stawów
    18. Lekkie zatrucie pokarmowe
    19. Kleszcz (rzut na ilość kleszczy: 1k4)
    20. Zdrowy
    21. Lekkie zatrucie pokarmowe
    22. Przeziębienie
    23. Biały kaszel / Kocięcy kaszel
    24. Zdrowy

Pora Zielonych Liści
Rzut 3k8
  • 3. Zdrowy
    4. Kleszcz (rzut na ilość kleszczy: 1k4)
    5. Popękane łapy
    6. Lekkie zatrucie pokarmowe
    7. Kleszcz (rzut na ilość kleszczy: 1k4)
    8. Pchły
    9. Zdrowy
    10. Lekkie zatrucie pokarmowe
    11. Popękane łapy
    12. Kleszcz (rzut na ilość kleszczy: 1k4)
    13. - 15. Zdrowy
    16. Lekkie zatrucie pokarmowe
    17. Pchły
    18. Zdrowy
    19. Popękane łapy
    20. Lekkie zatrucie pokarmowe
    21. Przeziębienie
    22. Kleszcz (rzut na ilość kleszczy: 1k4)
    23. Pchły
    24. Zdrowy
im ciemniejsza noc, tym jaśniejszy dzień
światło ma moc i nie zgasi go cień
światło ma moc, ciemność jej nie ogarnia
choć cienie są zawsze po drugiej stronie światła
Statystyki - lvl: 0 | S: 0 | Zr: 0 | Sz: 0 | Zm: 0 | HP: | W: | EXP:
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP:
#4
Wygląd
Dość duży choć szczupły, lekko zbudowany kocur o gładkiej sierści. Oczy zadziwiające, niezwykłe, o głęboko orzechowej barwie. Lekko postrzępione prawe ucho i cienka długa blizna ciągnąca się po prawym boku od kręgosłupa, poprzez żebra aż do brzucha. Wyraźne oznaki siwizny widoczne na pyszczku i świadczące o zaawansowanym wieku kota przed śmiercią. Futro miedziano rude poprzecznie prążkowane czarnym pigmentem. Wierzch głowy, grzbiet oraz pyszczek wyraźnie ciemniejsze- czarna pręga wzdłuż kręgosłupa oraz końcówka ogona. Spód ciała nieco jaśniejszy.
Rzuty

Zarażanie chorobami


Niektóre choroby i przypadłości cechują się zaraźliwością, dlatego aby nie narażać innych kotów na przykre dolegliwości, chorzy aż do momentu wyleczenia nie powinni przebywać w większych skupiskach kotów. Jeżeli chory kot przyjdzie na zebranie/ceremonię/zgromadzenie/pogrzeb, dla pozostałych zgromadzonych wykonywane są rzuty na zarażenie:

Stopień 0.
Rzut 1k5
  • 1. Zdrowy
    2. Zarażony
    3. Zdrowy
    4. Zdrowy
    5. Zdrowy

Stopień 1.
Rzut 1k5
  • 1. Zdrowy
    2. Zarażony
    3. Zdrowy
    4. Zarażony
    5. Zdrowy

Stopień 2.
Rzut 1k5
  • 1. Zarażony
    2. Zdrowy
    3. Zarażony
    4. Zdrowy
    5. Zarażony

Stopień 3.
Rzut 1k5
  • 1. Zarażony
    2. Zdrowy
    3. Zarażony
    4. Zarażony
    5. Zarażony
im ciemniejsza noc, tym jaśniejszy dzień
światło ma moc i nie zgasi go cień
światło ma moc, ciemność jej nie ogarnia
choć cienie są zawsze po drugiej stronie światła
Statystyki - lvl: 0 | S: 0 | Zr: 0 | Sz: 0 | Zm: 0 | HP: | W: | EXP:
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP:
#5
Wygląd
Dość duży choć szczupły, lekko zbudowany kocur o gładkiej sierści. Oczy zadziwiające, niezwykłe, o głęboko orzechowej barwie. Lekko postrzępione prawe ucho i cienka długa blizna ciągnąca się po prawym boku od kręgosłupa, poprzez żebra aż do brzucha. Wyraźne oznaki siwizny widoczne na pyszczku i świadczące o zaawansowanym wieku kota przed śmiercią. Futro miedziano rude poprzecznie prążkowane czarnym pigmentem. Wierzch głowy, grzbiet oraz pyszczek wyraźnie ciemniejsze- czarna pręga wzdłuż kręgosłupa oraz końcówka ogona. Spód ciała nieco jaśniejszy.
Rozwój chorób i urazów

Czyli ściąga, co się dzieje w przypadku nieprawidłowego leczenia. Co przekształca się w co?

Stopień 0.Stopień 1.Stopień 2.Stopień 3.
PrzeziębienieBiały kaszelZielony kaszelCzarny kaszel
PrzeziębienieKocięcy kaszelZielony kaszelCzarny kaszel
Popękane łapyZakażenieGangrena
Lekkie zatrucieZatrucie pokarmoweZapalenie żołądka
Kleszcze (1-2)Kleszcze (3+)*KleszczówkaŻółta kleszczówka
PchłySwędziawkaZakażenieGangrena
Ból stawówChybotkaBulgotka

*Przy pogorszeniu 1 kleszcz przekształca się w 3 kleszcze, a 2 w 4.


Inna sprawa ma się z zatruciami i ranami.


Zatrucia dzielą się na:
Zatrucia trucizną/jadem są dynamiczne i od momentu zatrucia do wyleczenia są prowadzone przez Mistrza Gry i podlegają zasadom akcji z Mistrzem Gry. Gracz postaci, która zażyła truciznę, ma obowiązek zgłosić akcję w temacie Zgłoszenia do MG. Od tego momentu sesja ta przestaje się wliczać w limit 6 sesji na postać i wlicza się w limit 1 sesji z MG.



Rany dzielą się na:
  • » Rany 0. stopnia (nie wymagają interwencji medyka): poniżej 7HP
    powierzchowne zadrapania; wyrwana sierść; obicia; stłuczenia

    » Rany 1. stopnia: 7-14HP
    zadrapania gęstsze (z całej łapy) albo dłuższe (pow. 5cm długości); rany cięte głębsze, ale niezbyt rozległe; płytkie otarcia o dużej powierzchni; lekkie ugryzienia; rozcięcie ucha

    » Rany 2. stopnia: 15-30HP
    poważne rany cięte; zerwane fragmenty skóry; oderwane kawałki uszu; skręcenie łapy; proste złamania kończyn; mocne uderzenia w głowę, pierś lub brzuch; uszkodzenia gałki ocznej; niezbyt głębokie rany gardła i podbrzusza; naderwanie ogona w ostatnich kręgach; utrata ogona powyżej 50%

    » Rany 3. stopnia: powyżej 30HP
    złamania wieloodłamowe; złamania otwarte; poważne rany na brzuchu i szyi; oderwanie całego ogona; uszkodzenie kręgosłupa

Nie ma stałej listy ran i urazów. Każda rana i uraz nadawane są indywidualnie przez Mistrza Gry w prowadzonej przez niego akcji i są skutkiem odniesionych przez postać obrażeń. Mechanika leczenia jest taka sama jak w przypadku chorób i nieleczone lub poddane nieudanemu leczeniu rany i urazy, z czasem wchodzą na wyższy stopień, co w przypadku ran szarpanych wiąże się z wdaniem się i postępowaniem infekcji.
Brak leczenia bądź nieudane leczenie 3. stopnia ran szarpanych (krwawiące zadrapania, ugryzienia, rozcięcia skóry, oderwane fragmenty ciała, złamania otwarte) kończy się śmiercią postaci, natomiast pozostałych (złamania zamknięte, obicia, skręcenia, zwichnięcia) prowadzi do stałych zwyrodnień, np. w przypadku niewyleczonego złamania kości łapy, postać będzie kuleć do końca życia i statystyki jej szybkości oraz zwinności ulegną pogorszeniu.
im ciemniejsza noc, tym jaśniejszy dzień
światło ma moc i nie zgasi go cień
światło ma moc, ciemność jej nie ogarnia
choć cienie są zawsze po drugiej stronie światła
Statystyki - lvl: 0 | S: 0 | Zr: 0 | Sz: 0 | Zm: 0 | HP: | W: | EXP:
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP:
#6
Wygląd
Dość duży choć szczupły, lekko zbudowany kocur o gładkiej sierści. Oczy zadziwiające, niezwykłe, o głęboko orzechowej barwie. Lekko postrzępione prawe ucho i cienka długa blizna ciągnąca się po prawym boku od kręgosłupa, poprzez żebra aż do brzucha. Wyraźne oznaki siwizny widoczne na pyszczku i świadczące o zaawansowanym wieku kota przed śmiercią. Futro miedziano rude poprzecznie prążkowane czarnym pigmentem. Wierzch głowy, grzbiet oraz pyszczek wyraźnie ciemniejsze- czarna pręga wzdłuż kręgosłupa oraz końcówka ogona. Spód ciała nieco jaśniejszy.
Rzuty

Leczenie


Rzuty na wyleczenie są wykonywane przez administratorów. Najpierw osoba wykonująca rzut musi określić, czy leczenie byłoby poprawne (Jak leczyć?). Jeżeli tak, należy wykonać rzut. Jaki? To zależy od tego, do którego stopnia przynależy choroba.

Niepoprawne leczenie traktowane jest tak samo jak brak poprawy.
Czas liczymy od pojawienia się posta administratora z wynikiem rzutu.

Stopień 0.
Wykonywane tylko jeśli postać nie podejmie się leczenia choroby 0. stopnia. W przypadku urazów oraz leczonych chorób 0. stopnia przyjmuje się 100% szans na wyleczenie.

Rzut 2k6
  • 2-4. Wyleczenie
    5-9. Pogorszenie
    10-12. Wyleczenie

Wyleczenie – objawy ustąpiły.
Pogorszenie – po tygodniu (ósmego dnia) choroba/uraz zmienia się na stopień 1.



Stopień 1.
Rzut 2k6
  • 2. Pogorszenie
    3. - 4. Wyleczenie
    5. Brak poprawy
    6. - 8. Wyleczenie
    9. Brak poprawy
    10. - 11. Wyleczenie
    12. Pogorszenie

Wyleczenie – objawy ustępują po tygodniu (ósmego dnia).
Brak poprawy – objawy wciąż nie ustępują, kot musi ponownie udać się do medyka. W innym wypadku, pod dwóch tygodniach (piętnastego dnia) choroba/uraz zmienia stopień na 2. Uwaga: gdy trzecie leczenie skutkuje brakiem poprawy, uraz/choroba przechodzi na wyższy stopień po tygodniu (ósmego dnia).
Pogorszenie – po tygodniu (ósmego dnia) choroba/uraz zmienia się na stopień 2.

W przypadku braku poprawy przerzuty są wykonywane według:

Rzut 2k6
  • 2. Brak poprawy
    3. - 4. Wyleczenie
    5. Brak poprawy
    6. - 8. Wyleczenie
    9. Brak poprawy
    10. - 11. Wyleczenie
    12. Brak poprawy



Stopień 2.
Rzut 2k6.
  • 2. - 3. Brak poprawy
    4. - 5. Wyleczenie
    6. Pogorszenie
    7.- 8. Wyleczenie
    9. Brak Poprawy
    10. - 11. Wyleczenie
    12. Pogorszenie

Wyleczenie – objawy ustępują po dwóch tygodniach (piętnastego dnia).
Brak poprawy – objawy wciąż nie ustępują, kot musi ponownie udać się do medyka. W innym wypadku, po dwóch tygodniach (piętnastego dnia) choroba/uraz zmienia stopień na 3. Uwaga: gdy trzecie leczenie skutkuje brakiem poprawy, uraz/choroba przechodzi na wyższy stopień po tygodniu (ósmego dnia).
Pogorszenie – po tygodniu (ósmego dnia) choroba/uraz zmienia się na stopień 3.

W przypadku braku poprawy przerzuty są wykonywane według:

Rzut 2k6
  • 2. - 3. Brak poprawy
    4. - 5. Wyleczenie
    6. Brak poprawy
    7. - 8. Wyleczenie
    9. Brak poprawy
    10. - 11. Wyleczenie
    12. Brak poprawy



Stopień 3.
Rzut 2k6.
  • 2. Wyleczenie
    3. - 4. Pogorszenie
    5. - 6. Brak poprawy
    7. Pogorszenie
    8. - 9. Brak poprawy
    10. - 11. Pogorszenie
    12. Wyleczenie


Wyleczenie – objawy ustępują po trzech tygodniach (dwudziestego drugiego dnia).
Brak poprawy – objawy wciąż nie ustępują, kot musi ponownie udać się do medyka. W innym wypadku, po dwóch tygodniach (piętnastego dnia) dochodzi do śmierci bądź trwałych zwyrodnień. Uwaga: gdy trzecie leczenie skutkuje brakiem poprawy, dochodzi do śmierci bądź trwałych zwyrodnień po tygodniu (ósmego dnia).
Pogorszenie – po tygodniu (ósmego dnia) dochodzi do śmierci bądź trwałych zwyrodnień.

W przypadku braku poprawy przerzuty są wykonywane według:

Rzut 2k6
  • 2. Wyleczenie
    3. - 4. Brak poprawy
    5. Wyleczenie
    6. - 7. Brak poprawy
    8. Wyleczenie
    9. - 12. Brak poprawy

W przypadku pogorszenia przerzuty są wykonywane według:

Rzut 2k6.
  • 2. Wyleczenie
    3. - 4. Pogorszenie
    5. Wyleczenie
    6. - 7. Brak poprawy
    8. Wyleczenie
    9. - 10. Brak poprawy
    11. - 12. Pogorszenie




Przerzuty

Doświadczenie medyka ma znaczenie. W przypadku negatywnego wyniku (pogorszenie lub brak poprawy) są wykonywane przerzuty. Ilość przysługujących przerzutów zależy od stopnia choroby/urazu oraz MedLvlu.

Dla stopnia 1. oraz 2. przelicznik jest następujący:
MedLvl-1=ilość przerzutów
Np. medykowi z drugim MedLvlem przysługuje jeden przerzut, z kolei medykowi z piątym MedLvlem przysługują cztery przerzuty.

Dla stopnia 3. przelicznik jest inny:
MedLvl-2=ilość przerzutów
Np. medykowi z drugim MedLvlem nie przysługuje żaden przerzut, z kolei medykowi z piątym MedLvlem przysługują trzy przerzuty.


Jeden przerzut na pogorszenie odpowiada dwóm przerzutom na brak poprawy! Przerzuty na pogorszenie i brak poprawy stanowią jedną pulę.
Przykład: medykowi przysługuje 5 przerzutów. Gdy w przypadku leczenia jakiejś rany wypadnie pogorszenie, a następnie brak poprawy, to zostało wykonanych 3/5 przerzutów [przerzut o wartości 2 zużyto na pogorszenie; 1 na brak poprawy].

O ilości i sposobie przyznawania MedExpów można poczytać w temacie System rozwoju medyków.
im ciemniejsza noc, tym jaśniejszy dzień
światło ma moc i nie zgasi go cień
światło ma moc, ciemność jej nie ogarnia
choć cienie są zawsze po drugiej stronie światła
Statystyki - lvl: 0 | S: 0 | Zr: 0 | Sz: 0 | Zm: 0 | HP: | W: | EXP:
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP:
#7
Wygląd
Dość duży choć szczupły, lekko zbudowany kocur o gładkiej sierści. Oczy zadziwiające, niezwykłe, o głęboko orzechowej barwie. Lekko postrzępione prawe ucho i cienka długa blizna ciągnąca się po prawym boku od kręgosłupa, poprzez żebra aż do brzucha. Wyraźne oznaki siwizny widoczne na pyszczku i świadczące o zaawansowanym wieku kota przed śmiercią. Futro miedziano rude poprzecznie prążkowane czarnym pigmentem. Wierzch głowy, grzbiet oraz pyszczek wyraźnie ciemniejsze- czarna pręga wzdłuż kręgosłupa oraz końcówka ogona. Spód ciała nieco jaśniejszy.
Jak leczyć?

Choroby leczone są za pomocą odpowiednich ziół. Za wyjątkiem samotników, którzy w momencie dołączenia mają w historii zawartą styczność z leczeniem i medykamentami, cała wiedza o ziołolecznictwie musi zostać zdobyta fabularnie, na przykład: w trakcie treningu medycznego bądź zwykłej sesji fabularnej, gdzie jest przekazywana wiedza; podczas leczenia (jeśli medyk wyjaśnia co i na co zastosował) albo akcji z MG z NPC posiadającym wiedzę medyczną. Nie jest narzucany jeden sposób leczenia, postać na bazie swojej wiedzy dobiera odpowiednie medykamenty do objawów. Administracja sprawdzając leczenie ocenia jego poprawność i tylko wówczas, gdy zostanie uznane za poprawne, wykonywany jest rzut. Jest kilka wyjątków, gdzie narzucone jest konkretne działanie, niezależnie od używanych ziół, są to:
  • Rany muszą zostać oczyszczone i obandażowane pajęczyną. Wyjątkiem, gdy nie trzeba użyć pajęczyny, są rany 1. stopnia.
  • Złamania kończyn i ogona muszą zostać unieruchomione.
im ciemniejsza noc, tym jaśniejszy dzień
światło ma moc i nie zgasi go cień
światło ma moc, ciemność jej nie ogarnia
choć cienie są zawsze po drugiej stronie światła
Statystyki - lvl: 0 | S: 0 | Zr: 0 | Sz: 0 | Zm: 0 | HP: | W: | EXP:
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP:
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości