Ogłoszenia od administracji
Wygląd
Żmija jest kotem drobnym, zarówno pod względem wzrostu jak i tężyzny fizycznej. Jest mniej umięśniony niż typowy kot z klanów a także całkiem sporo niższy. Cechą najbardziej odróżniającą go od innych członków Klanu Cienia są jednak wywinięte uszy i brak ogona, a także nietypowe umaszczenie. Czarne pręgi pokrywają całe jego ciało, najciemniejsze są jednak na pyszczku, uszach, ogonie oraz końcówkach łap, na brzuchu i szyi natomiast są już prawie niewidoczne a Porą Zielonych Liści zanikają całkowicie. W dotyku jego futerko jest niezwykle gładkie - kocur zawsze utrzymuje je w nieskazitelnym stanie. Nos wojownika ma kolor różowo-brązowy, opuszki łap grafitowy a oczy mienią się wieloma odcieniami lodowego błękitu. Rysy jego pyszczka są delikatne - tworzą raczej delikatne łuki niż ostre kąty, nie jest jednak pucołowaty. Ze względu na brak ogona jego chód jest nieco niezgrabny.
25.04.2023

Zmiany warunków korzystania z usług strony imgur
Dnia 15 maja strona imgur.com zacznie usuwać stare obrazki niepowiązane z kontami. W związku z tym, że wiele obrazków na forum hostowanych jest właśnie na imgurze, zachęcamy graczy do przejrzenia swoich postów, zapisanych awatarów oraz podpisów, aby upewnić się, że nic ważnego nie zostanie stracone. Swoje obrazki z imgura ochronić przed zniknięciem możemy zapisując je na komputer/telefon i hostując je na innej stronie lub zakładając konto na imgur i udostępniając je z niego.

inxx my xxmindxxxx
I thought the birds would singxxxx
and S P A R K Sx would flyxxxx
but it's just quietxxxx

★ ★ ★xxxx

am I cruel?
xxxxxxxxxxxxor am I ignorant
xxxxxxxxxccxxxxxxxxxxxxor was I FOOLED
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxby the stories I knew
Statystyki - lvl: 4 | S: 9 | Zr: 12 | Sz: 8 | Zm: 8 | HP: 60 | W: 70 | EXP: 195/300
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP: 0/100
Wygląd
Żmija jest kotem drobnym, zarówno pod względem wzrostu jak i tężyzny fizycznej. Jest mniej umięśniony niż typowy kot z klanów a także całkiem sporo niższy. Cechą najbardziej odróżniającą go od innych członków Klanu Cienia są jednak wywinięte uszy i brak ogona, a także nietypowe umaszczenie. Czarne pręgi pokrywają całe jego ciało, najciemniejsze są jednak na pyszczku, uszach, ogonie oraz końcówkach łap, na brzuchu i szyi natomiast są już prawie niewidoczne a Porą Zielonych Liści zanikają całkowicie. W dotyku jego futerko jest niezwykle gładkie - kocur zawsze utrzymuje je w nieskazitelnym stanie. Nos wojownika ma kolor różowo-brązowy, opuszki łap grafitowy a oczy mienią się wieloma odcieniami lodowego błękitu. Rysy jego pyszczka są delikatne - tworzą raczej delikatne łuki niż ostre kąty, nie jest jednak pucołowaty. Ze względu na brak ogona jego chód jest nieco niezgrabny.
7.05.2023

Cytat:Podczas aktualizacji silnika forum doszło do problemu, który wymagał wgrania kopii zapasowej. Okazało się jednak, że kopia miała 3 dni, w praktyce więc forum zostało cofnięte do stanu z trzeciego maja, co oznacza że wszystkie posty, zmiany w profilach itd. zostały stracone.
Będziemy próbować odzyskać tyle, ile tylko możemy. Jeżeli masz gdzieś zapisaną treść swojej sesji, w przypadku sesji 1:1 możesz wraz z drugim graczem wstawiać posty własnoręcznie. Jeżeli zaś chodzi o sesje z większą ilością graczy, na przykład ceremonię w Rzece, należy wysłać na konto Świetlistooki treść postów i kto je napisał (lub po prostu screenshot), a my zajmiemy się wstawianiem ich z powrotem.
Aktualizacja również nie doszła do skutku. Będzie trzeba ją powtórzyć w niedalekiej przyszłości. Teraz jednak wiemy, jak ważne jest upewnienie się, że posiadamy aktualną kopię zapasową, więc miejmy nadzieję, że podobny błąd już nigdy nie będzie miał miejsca.
Aby wynagrodzić wam całą tę sytuację zdecydowaliśmy się podwoić punkty doświadczenia przyznawane za aktywność w tym miesiącu. Zmiany stopni chorób zostaną opóźnione o tydzień.
Bardzo przepraszamy i życzymy miłej gry.
Cytat:PS:
Tu było coś to o limicie sesji i tym że można wstawiać streszczenia sesji zamiast odgrywać jeszcze raz, ale nie mam tego ogłoszenia skopiowanego.
PS PS:
Udało się odzyskać posty z 4 i 5 maja. Choroby będą jednak postępować normalnie, ale expy nadal będą podwojone w ramach rekompensaty za stres i zamieszanie.
Statystyki - lvl: 4 | S: 9 | Zr: 12 | Sz: 8 | Zm: 8 | HP: 60 | W: 70 | EXP: 195/300
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP: 0/100
Wygląd
Mała, krótkowłosa, niebiesko-biała kotka o potarganym futerku, dwukolorowym nosie i zmęczonych, zielonych oczach.
12.07.2023

Zmiana w administracji
xxxZ dniem dzisiejszym ze stanowiska administratora juniora odchodzi Pszeniczny Kłos (Kolec). Bardzo dziękujemy za czas i energię poświęconą na forum, za wszystkie pomysły i ogólnie cały wkład włożony w funkcjonowanie forum! Życzymy miłej dalszej rozgrywki!

xxxJednocześnie swoją kadencję jako administrator junior rozpoczyna Patyk (Wężowa Gwiazda, Iskrząca Łapa, Szponiasta Łapa, Nietoperz). Liczymy na owocną współpracę!

Pozostałe
  • Do grona Mistrzów Gry oficjalnie dołącza Ciepła Łapa (Płotkowy Potok, Kwitnący Jaśmin, Zmierzch, Timon).

  • Temat "Rozpoczęcia i zakończenia sparingów" został rozdzielony na dwa wątki, by poprawić przejrzystość i ułatwić kontrolowanie aktywnych obecnie sparingów. Posty z rozpoczęciami będą przenoszone do archiwum po zgłoszeniu zakończenia i przyznaniu expów.
[Obrazek: E01yWJC.png]
Statystyki - lvl: 4 | S: 7 | Zr: 13 | Sz: 11 | Zm: 8 | HP: 75 | W: 55 | EXP: 35/300
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP:
Wygląd
Żmija jest kotem drobnym, zarówno pod względem wzrostu jak i tężyzny fizycznej. Jest mniej umięśniony niż typowy kot z klanów a także całkiem sporo niższy. Cechą najbardziej odróżniającą go od innych członków Klanu Cienia są jednak wywinięte uszy i brak ogona, a także nietypowe umaszczenie. Czarne pręgi pokrywają całe jego ciało, najciemniejsze są jednak na pyszczku, uszach, ogonie oraz końcówkach łap, na brzuchu i szyi natomiast są już prawie niewidoczne a Porą Zielonych Liści zanikają całkowicie. W dotyku jego futerko jest niezwykle gładkie - kocur zawsze utrzymuje je w nieskazitelnym stanie. Nos wojownika ma kolor różowo-brązowy, opuszki łap grafitowy a oczy mienią się wieloma odcieniami lodowego błękitu. Rysy jego pyszczka są delikatne - tworzą raczej delikatne łuki niż ostre kąty, nie jest jednak pucołowaty. Ze względu na brak ogona jego chód jest nieco niezgrabny.
28.07.2023

MEDYCYNA 2.1
  • Trening medyczny
    XXXTrening medyczny (lub jego odpowiednik) do uznania za zakończony musi zawierać naukę leczenia i rozpoznawania każdej choroby i każdego urazu zawartych w temacie Choroby i urazy (wcześniej Choroby). W związku z tym temat został rozbudowany o powszechniejsze urazy, z jakimi można spotkać się na forum.
    XXXPostać nie ma już obowiązku poznawania wszystkich ziół fabularnie. Uznaje się, że po ukończeniu treningu postać zna zastosowanie wszystkich ziół występujących na forum i zostaje zwolniona z obowiązku posiadania spisu znanych medykamentów. Dotyczy to również postaci, które ukończyły trening medyczny po aktualizacji z dnia 10.10.22 r.
    UWAGA! Spis poznanych medykamentów nadal obowiązuje postaci, które są w trakcie nauki.

    XXXDla ułatwienia w temacie Medykamenty dla większości ziół zostały oddzielone zastosowania główne od zastosowań dodatkowych, które skupiają się w większości na fabularnym aspekcie rozgrywki lub opisują szkodliwe działanie medykamentu. Do poznania pełnego zastosowania zioła wystarczy poznać zastosowania główne.
    XXXDodatkowo od teraz medykamenty i trucizny takie jak: pajęczyna, cis, psianka oraz ostrokrzew uznaje się za powszechnie znane. To znaczy, że każda z postaci na forum może znać ich zastosowanie, a w temacie przy każdym z nich znalazł się stosowny dopisek.

  • Trening zielarski. NOWOŚĆ!
    XXXDla postaci, które chcą zajmować się zbieraniem ziół, ale nie są zainteresowane pełną wiedzą medyczną (np. uczeń Zielarza w Nowym Świcie), zostaje wprowadzony trening zielarski. Postać po treningu zielarskim zna zastosowanie wszystkich medykamentów, ale nie posiada wiedzy dotyczącej rozpoznawania chorób. Do jego ukończenia niezbędne jest poznanie 75% wszystkich medykamentów (26 sztuk) z wyłączeniem ziół powszechnie znanych, a całość nauki nie może być krótsza niż 7 kolejek. Za jego ukończenie postać otrzymuje 100 MExp oraz 1 Zm, a nauczyciel 30 exp.
    XXXW przypadku ukończenia treningu zielarskiego oraz chęci poszerzenia wiedzy do pełnej wiedzy medycznej postać musi nauczyć się rozpoznawania i leczenia wszystkich chorób i urazów, za co otrzyma 50 MExp, a nauczyciel 20 exp.
    UWAGA! Exp dla nauczyciela przysługują wyłącznie, gdy trening był oficjalny i przeprowadzony przez jednego kota w całości od początku do końca.
    XXXPostaci, które oficjalnie nie odbywają treningu zielarskiego, ale na własną łapę spełniły wymagania dotyczące ukończenia treningu, mogą zgłosić się po przydział MExp w temacie Ukończone treningi.

  • Medykamenty i choroby
    • Ze względu na licznie powtarzające się zastosowania niektórych ziół część z nich zostało usuniętych, a innym zostało odrobinę zmienione zastosowanie:
      usunięte zioła: czystek, starzec jakubek, pietruszka, płomyk wiechowaty, żarnowiec, tymianek, złocień, cykuta oraz szafran
      W przypadku posiadania w składziku ziół usuniętych lub o zmienionych właściwościach - można je wymienić na inne, o tych samych lub zbliżonych właściwościach w proporcji 1:1. Więcej informacji poniżej.
      Pokaż zawartośćwymiana usuniętych ziół
      zioła o zmienionym zastosowaniu: jałowiec, jaskółcze ziele, miód oraz wierzba
      Pokaż zawartośćzmiana zastosowań i wymiana ziół
    • Temat z medykamentami został odświeżony, zaktualizowano opisy ziół. Doprecyzowano sposób ich używania, a także ich działanie. Uściślono, które z medykamentów są na lekkie zatrucia, a które na ostre zatrucia.
    • Poprawiony został błąd w leczeniu ostrych zatruć przy pomocy wierzby, lawendy i wiązu → zmiana kory na liść wierzby.
    • Malina od teraz staje się ziołem zwykłym, występującym powszechnie w lasach, pod lasami, w ogrodach ludzi, przy jeziorach, rzekach i na terenach podmokłych. Inne zioła specjalne (cykuta, czystek, pietruszka, płomyk wiechowaty oraz szafran) zostały usunięte.
    • Zmiana nazwy choroby:
      zatrucie pokarmowe (2 st.) → ostre zatrucie pokarmowe (2 st.)
    • Od teraz rany 0 st. - wyrwany kosmyk futra można leczyć maścią z liści pokrzywy, gdyż wspomaga ona odrastanie sierści.

inxx my xxmindxxxx
I thought the birds would singxxxx
and S P A R K Sx would flyxxxx
but it's just quietxxxx

★ ★ ★xxxx

am I cruel?
xxxxxxxxxxxxor am I ignorant
xxxxxxxxxccxxxxxxxxxxxxor was I FOOLED
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxby the stories I knew
Statystyki - lvl: 4 | S: 9 | Zr: 12 | Sz: 8 | Zm: 8 | HP: 60 | W: 70 | EXP: 195/300
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP: 0/100
Wygląd
Żmija jest kotem drobnym, zarówno pod względem wzrostu jak i tężyzny fizycznej. Jest mniej umięśniony niż typowy kot z klanów a także całkiem sporo niższy. Cechą najbardziej odróżniającą go od innych członków Klanu Cienia są jednak wywinięte uszy i brak ogona, a także nietypowe umaszczenie. Czarne pręgi pokrywają całe jego ciało, najciemniejsze są jednak na pyszczku, uszach, ogonie oraz końcówkach łap, na brzuchu i szyi natomiast są już prawie niewidoczne a Porą Zielonych Liści zanikają całkowicie. W dotyku jego futerko jest niezwykle gładkie - kocur zawsze utrzymuje je w nieskazitelnym stanie. Nos wojownika ma kolor różowo-brązowy, opuszki łap grafitowy a oczy mienią się wieloma odcieniami lodowego błękitu. Rysy jego pyszczka są delikatne - tworzą raczej delikatne łuki niż ostre kąty, nie jest jednak pucołowaty. Ze względu na brak ogona jego chód jest nieco niezgrabny.
2.09.2023

Rozpad Nowego Świtu:
O fabularnej stronie rozpadu Nowego Świtu można poczytać w Wieściach że Świata oraz wątku Zgliszcza.
  • Dział Nowy Świt został usunięty. Tematy fabularne przeniesione zostały do działu Ziemie Niczyje/Topiołki/Pogorzelisko. Informacje pozafabularne przeniesiono do Archiwum (Dawne Ery/Szepcząca Sadzawka/Foza Fabularne/Nowy Świt).
    • Poddział Skraj Lasu przeniesiony zostanie do Archiwum 9. września.
  • Grupa Nowy Świt została usunięta a dawni jej członkowie dodani do grupy Samotnicy.
  • Wątek Nowy Świt w Spisie NPC został usunięty a postaci NPC przeniesione do wątku Inni.
  • Dział Nowy Świt w Informacjach o grupach został usunięty a tematy przeniesione do Archiwum (Dawne Ery/Szepcząca Sadzawka/Foza Fabularne/Nowy Świt).
  • Usunięto wzmianki o Nowym Świcie z wątków Nauki i trening na wojownika, Kolory Grup oraz Rangi.

inxx my xxmindxxxx
I thought the birds would singxxxx
and S P A R K Sx would flyxxxx
but it's just quietxxxx

★ ★ ★xxxx

am I cruel?
xxxxxxxxxxxxor am I ignorant
xxxxxxxxxccxxxxxxxxxxxxor was I FOOLED
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxby the stories I knew
Statystyki - lvl: 4 | S: 9 | Zr: 12 | Sz: 8 | Zm: 8 | HP: 60 | W: 70 | EXP: 195/300
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP: 0/100
Wygląd
Mała, krótkowłosa, niebiesko-biała kotka o potarganym futerku, dwukolorowym nosie i zmęczonych, zielonych oczach.
01.12.2023

NANOWRIMO
  • Czym w ogóle jest? Otóż, w dużym skrócie, NaNoWriMo (National Novel Writing Month) jest wyzwaniem, w którym celem jest napisanie 50 tysięcy słów w ciągu miesiąca listopada. To całkiem sporo, dlatego na Artemidzie postawiliśmy sobie nieco skromniejszy cel – 30exp z aktywności (za napisanie 28 lub więcej postów) na postać. Zgodnie z zapowiedzią przygotowaliśmy niespodzianki dla wszystkich, którzy go osiągną, a oto i one:
    • immunitet na grudniowe losowanie chorób – ruch to zdrowie, od takiej aktywności kotki wyrobiły sobie super odporność!
    • gradient w nicku postaci na okres całego grudnia – na to nie mamy fabularnego wytłumaczenia, ale hej, kolorki!!
    Ponadto, dla najwytrwalszych została przewidziana bonusowa niespodzianka. Każdy kto uzyskał 30exp z aktywności na wszystkich swoich postaciach otrzyma drobny (bądź większy – w zależności od liczby posiadanych postaci) rysunek od Karasiowej Ości w nagrodę. Płakaliście cisnąć pościki, pozwólcie że ja teraz popłaczę nad sztuką dla Was B)

    Mamy nadzieję, że wszyscy się świetnie bawili i za rok również uda się coś zorganizować z tej okazji <3

GRUDNIOWE EVENTY
  • Zgodnie z tradycją zapraszamy do wzięcia udziału w tegorocznych edycjach: Wielkiego Konkursu, Secret Santa oraz Świątecznej Poczty. Prosimy o dokładne zapoznanie się z zasadami, ale przede wszystkim życzymy wszystkim udanej zabawy i zachęcamy do uczestnictwa!

POZOSTAŁE
  • Grudzień jest dość zabieganym miesiącem, zarówno w prawdziwym życiu (święta i inne atrakcje, mniej i bardziej przyjemne) jak i na forum (niech pierwszy rzuci kamieniem kto nie olewał odpisów na rzecz szykowania prezentu na Secret Santa). Rozumiemy więc że dużo się dzieje i może nie być czasu na pisanie postów, więc zdecydowaliśmy że w grudniu będzie przysługiwać podwójna liczba exp za aktywność.
[Obrazek: E01yWJC.png]
Statystyki - lvl: 4 | S: 7 | Zr: 13 | Sz: 11 | Zm: 8 | HP: 75 | W: 55 | EXP: 35/300
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP:
Wygląd
Żmija jest kotem drobnym, zarówno pod względem wzrostu jak i tężyzny fizycznej. Jest mniej umięśniony niż typowy kot z klanów a także całkiem sporo niższy. Cechą najbardziej odróżniającą go od innych członków Klanu Cienia są jednak wywinięte uszy i brak ogona, a także nietypowe umaszczenie. Czarne pręgi pokrywają całe jego ciało, najciemniejsze są jednak na pyszczku, uszach, ogonie oraz końcówkach łap, na brzuchu i szyi natomiast są już prawie niewidoczne a Porą Zielonych Liści zanikają całkowicie. W dotyku jego futerko jest niezwykle gładkie - kocur zawsze utrzymuje je w nieskazitelnym stanie. Nos wojownika ma kolor różowo-brązowy, opuszki łap grafitowy a oczy mienią się wieloma odcieniami lodowego błękitu. Rysy jego pyszczka są delikatne - tworzą raczej delikatne łuki niż ostre kąty, nie jest jednak pucołowaty. Ze względu na brak ogona jego chód jest nieco niezgrabny.
25.03.2024

AKTUALIZACJA REGULAMINU
  • Do sekcji I. Rejestracja i posiadanie konta dodano nowe punkty:
    Cytat:1. Zabrania się umieszczania na forum treści rasistowskich, pornograficznych, wulgarnych, hakerskich, a także w jakikolwiek sposób obrażających innych graczy; ich religię, pochodzenie, orientację seksualną, tożsamość płciową czy osobę.
    8. Zabrania się stosowania AI (sztucznej inteligencji) do generowania treści publikowanych na forum.

  • Zmieniono treść punktu 1. sekcji IV. Pisanie postów:
    tak było napisałx:Zabrania się umieszczania na forum treści rasistowskich, pornograficznych, wulgarnych, hakerskich, a także w jakikolwiek sposób obrażających innych graczy; ich religię, pochodzenie, orientację seksualną, tożsamość płciową czy osobę.
    tak jest napisałx:W postach nie powinny się znajdować żadne treści łamiące punkt 2. sekcji I. Rejestracja i posiadanie konta, a także treści szczególnie drastyczne i/lub seksualne.

  • Zmieniono treść punktu 2. sekcji VII Porzucenie i przejęcie konta:
    Cytat:Postać przebywająca w grupie Nieaktywni pozostaje zarazem w swojej grupie docelowej i fabularnie uznawana jest w niej za obecną, lecz z jakiegoś powodu, mniej aktywną. W tym wypadku, by odzyskać kolor grupy, wystarczy w karcie postaci zawrzeć informację temacie Aktualizacje Kart Postaci napisać posta, w którym zawrze się fabularną informację co działo się z postacią podczas nieaktywnego okresu (np. choroba). Tu znajduje się temat, w którym należy odnotować aktualizację. Karty postaci kont z grupy Nieaktywni nie są przenoszone do Archiwum. Z kont tych możliwe jest śledzenie tematów fabularnych i odpowiadanie w nich.

  • Zmieniono treść punktu 3. sekcji III. Karta Postaci:
    Cytat:Aby Karta Postaci została zaakceptowana, gracz powinien ponadto uzupełnić następujące pola profilu: Klan, Wygląd, Płeć, Matka, Ojciec, Charakter, Karta Postaci, Miot, Multikonta oraz Statystyki oraz posiadać awatar spełniający wymogi regulaminu.

  • Zmieniono treść punktu 3. sekcji II. Konto, przeniesiono go do sekcji X. Avatary i grafiki:
    tak było napisałx:Avatar jest odzwierciedleniem wyglądu Twojej postaci. Maść, długość sierści i wiek kota na avatarze powinny być jak najbardziej zbliżone do opisu wyglądu.
    tak jest napisałx:Postać musi posiadać avatar w postaci zdjęcia lub rysunku. Avatar nie musi przedstawiać realistycznie wszystkich cech postaci. Zdjęcia, na których widać jedynie sylwetkę kota lub przybliżone na jedną jego część ciała oraz mocno stylizowane grafiki są dozwolone. Niedozwolone są avatary, na których kot ma widocznie inne umaszczenie od postaci.

  • Usunięto trzeci podpunkt punktu 7. sekcji III. Karta Postaci:
    Cytat:Karta Postaci musi być [...] wolna od takich modyfikacji jak:
    • umieszczanie obowiązkowych informacji w innej kolejności niż podana w formularzu Karty Postaci (np. zgoda na adopcję na początku zamiast na końcu Karty Postaci)

  • Zmieniono treść pierwszego podpunktu punktu 5. sekcji IV. Pisanie postów:
    Cytat:Każdemu samotnikowi oraz pieszczochowi przysługuje prawo do założenia własnego legowiska/rewiru w podforum "Ziemie Niczyje". Temat zostaje oddany do użytku innych graczy gdy samotnik umrze, dołączy do klanu lub zakończy grę.

  • Poprawnie zatytułowano wszystkie linki w temacie.

POZOSTAŁE ZMIANY
  • Karty Postaci - usunięto zbędne wymagania, wprowadzono zmiany mające na celu ujednolicić zasady dotyczące avatarów rysowanych i fotograficznych:
    • Ze względu na automatyczne postarzanie postaci, zezwala się na usunięcie pola "Wiek" z Karty Postaci po jej akceptacji przez administrację.
    • Do otrzymania akceptacji Karty Postaci niezbędne jest teraz posiadanie avatara spełniającego wymogi regulaminu.
    • Do otrzymania akceptacji Karty Postaci niezbędne jest teraz umieszczenie w podpunkcie "Wizerunek" pola "Wygląd" zdjęcie lub grafikę przedstawiającą postać. Graczy istniejących już postaci zachęcamy do zastosowania się do nowych wytycznych, jednak nie jest to obowiązkowe. Więcej informacji na ten temat znaleźć można w temacie Karta Postaci - formularz i porady.
    • Z wątku Karta Postaci - formularz i porady usunięto fragment:
      Cytat:Uwaga! Dopuszczalne jest pisanie o "półdługim futerku" lub zróżnicowanym w długości (np. dłuższe na ogonie), ale trzeba mieć na względzie, że genetycznie kot może być tylko krótko- lub długowłosy.

  • Zmieniono fragment tekstu tłumaczącego znaczenie symboli w wątku Adopcje porzuconych kont:
    Cytat:postać z miotu fabularnego, wymagana zgoda rodziców na adopcję, za porozumieniem z rodzicami możliwość stworzenia od zera (możliwość zmiany imienia, płci, charakteru i/lub wyglądu)

  • W wątku Formatowanie postów dodano kod BBCode do dodania tła za tekstem.
  • Zmieniono zasady funkcjonowania wątku Zgłoszenia na samotników i pieszczoszków. Od teraz przy zgłoszeniu należy podać imię postaci oraz docelową grupę. Gracz tworzący samotnika/pieszczocha ma również obowiązek uzupełnić pole "Miot" w profilu linkiem do swojego zgłoszenia.

ZMIANA SKŁADU ADMINISTRACJI

xxxZ przykrością informujemy, że od dnia dzisiejszego z grona administracyjnego odchodzi Wydmowy Wiatr (Ćmi Pyłek). Dziękujemy za włożoną w forum pracę.
xxxJednocześnie na stanowisko administratora juniora witamy Jodłową Gałązkę (Sowie Spojrzenie, Borsucza Mordka, Tupocząca Salamandra, Falująca Łapa, Zaćmienie)! Mamy nadzieję, że nowa krew usprawni funkcjonowanie administracji i że dobrze będzie się nam razem pracować.

EDYCJA:
Ze względu na wątpliwości wyrażone przez graczy poniższe zmiany:
  • Do otrzymania akceptacji Karty Postaci niezbędne jest teraz posiadanie avatara spełniającego wymogi regulaminu.
  • Do otrzymania akceptacji Karty Postaci niezbędne jest teraz umieszczenie w podpunkcie "Wizerunek" pola "Wygląd" zdjęcie lub grafikę przedstawiającą postać. Graczy istniejących już postaci zachęcamy do zastosowania się do nowych wytycznych, jednak nie jest to obowiązkowe. Więcej informacji na ten temat znaleźć można w temacie Karta Postaci - formularz i porady.
  • Zmieniono treść punktu 3. sekcji III. Karta Postaci:
    Cytat:Aby Karta Postaci została zaakceptowana, gracz powinien ponadto uzupełnić następujące pola profilu: Klan, Wygląd, Płeć, Matka, Ojciec, Charakter, Karta Postaci, Miot, Multikonta oraz Statystyki oraz posiadać awatar spełniający wymogi regulaminu.
  • Zmieniono treść punktu 3. sekcji II. Konto, przeniesiono go do sekcji X. Avatary i grafiki:
    tak było napisałx:Avatar jest odzwierciedleniem wyglądu Twojej postaci. Maść, długość sierści i wiek kota na avatarze powinny być jak najbardziej zbliżone do opisu wyglądu.
    tak jest napisałx:Postać musi posiadać avatar w postaci zdjęcia lub rysunku. Avatar nie musi przedstawiać realistycznie wszystkich cech postaci. Zdjęcia, na których widać jedynie sylwetkę kota lub przybliżone na jedną jego część ciała oraz mocno stylizowane grafiki są dozwolone. Niedozwolone są avatary, na których kot ma widocznie inne umaszczenie od postaci.
nie zostaną wprowadzone w życie.

inxx my xxmindxxxx
I thought the birds would singxxxx
and S P A R K Sx would flyxxxx
but it's just quietxxxx

★ ★ ★xxxx

am I cruel?
xxxxxxxxxxxxor am I ignorant
xxxxxxxxxccxxxxxxxxxxxxor was I FOOLED
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxby the stories I knew
Statystyki - lvl: 4 | S: 9 | Zr: 12 | Sz: 8 | Zm: 8 | HP: 60 | W: 70 | EXP: 195/300
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP: 0/100
Wygląd
Mała, krótkowłosa, niebiesko-biała kotka o potarganym futerku, dwukolorowym nosie i zmęczonych, zielonych oczach.
01.06.2024

WIELKI KONKURS
  • Drogie kotki, oto już 22. edycja Wielkiego Konkursu! Prosimy o dokładne zapoznanie się z zasadami, ale przede wszystkim życzymy wszystkim udanej zabawy i zachęcamy do oddania swoich głosów.
    Być może na najdzielniejszych graczy, którzy przedrą się przez wszystkie kategorie będzie czekała drobna nagroda.

POZOSTAŁE
  • Mistrzowie Gry
    Do grona pełnoprawnych Mistrzów Gry dołącza Czterolistna Koniczyna (Kozia Skarpa, Królicze Serce, Wysoka Łapa, Konwalia). Gratulujemy ukończenia treningu i życzymy miłej zabawy podczas turlania kostkami!
  • Dzień Dziecka
    Według jednej z definicji słownika języka polskiego dziecko to 5. potocznie: wytwór czyjejś pracy. Czy w takim razie wszystkie kotkowe postacie nie są dziećmi? Naszym zdaniem tak, dlatego też z okazji Dnia Dziecka będzie przysługiwać podwójna liczba exp za aktywność w czerwcu.
  • Sparingi
    W związku z wyrażonymi obawami co do możliwości eksploatacji obecnego systemu sparingów, została rozbudowana i sprecyzowana lista sytuacji, w których obniżane są expy:

    tak było napisałx:Sprawdzający mogą przyznać mniejszą ilość expów w szczególnych przypadkach (na przykład w związku z bardzo ubogimi opisami ataków).
    tak jest napisałx:Sprawdzający mogą przyznać mniejszą ilość expów w szczególnych przypadkach, przede wszystkim w związku z:
    • bardzo ubogimi opisami ataków;
    • rozpoczęciem nowego sparingu wcześniej niż ósmego dnia po ukończeniu poprzedniego;
    • bardzo młodym wiekiem postaci (poniżej 2 księżyców).
    Sparingi rozpoczęte przed wprowadzeniem zmiany, będą jeszcze sprawdzane według starych zasad.
[Obrazek: E01yWJC.png]
Statystyki - lvl: 4 | S: 7 | Zr: 13 | Sz: 11 | Zm: 8 | HP: 75 | W: 55 | EXP: 35/300
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP:
Wygląd
Żmija jest kotem drobnym, zarówno pod względem wzrostu jak i tężyzny fizycznej. Jest mniej umięśniony niż typowy kot z klanów a także całkiem sporo niższy. Cechą najbardziej odróżniającą go od innych członków Klanu Cienia są jednak wywinięte uszy i brak ogona, a także nietypowe umaszczenie. Czarne pręgi pokrywają całe jego ciało, najciemniejsze są jednak na pyszczku, uszach, ogonie oraz końcówkach łap, na brzuchu i szyi natomiast są już prawie niewidoczne a Porą Zielonych Liści zanikają całkowicie. W dotyku jego futerko jest niezwykle gładkie - kocur zawsze utrzymuje je w nieskazitelnym stanie. Nos wojownika ma kolor różowo-brązowy, opuszki łap grafitowy a oczy mienią się wieloma odcieniami lodowego błękitu. Rysy jego pyszczka są delikatne - tworzą raczej delikatne łuki niż ostre kąty, nie jest jednak pucołowaty. Ze względu na brak ogona jego chód jest nieco niezgrabny.
03.06.2024

ZMIANY W KARCIE POSTACI
  • Za sugestią graczy na naszym serwerze Discord do szablonu Karty Postaci dodane zostało pole Cechy Wyglądu, a w nim podpunkty:
    • Budowa:
    • Długość futra:
    • Umaszczenie:
    • Pręgowanie:
    • Białe znaczenia:
    • Kolor oczu:
    • Cechy szczególne:

    Wypisanie cech wyglądu postaci w punktach pozwoli na uniknięcie niejasności, zachowując przy tym swobodę w pisaniu opisu w polu Wygląd. Powyższa metryczka bazowana jest na tej, którą stosuje już wielu graczy w swoich Kartach Postaci. Dokładne wytłumaczenie każdego podpunktu znaleźć można w wątku Karta Postaci - formularz i porady.

  • Zmieniono wygląd statystyk w domyślnym szablonie Karty Postaci.
  • Uaktualniono screenshot ilustrujący zakładanie nowego wątku w dziale Karty Postaci.
  • Przepisano opis pola Wiek oraz Czy zgadzasz się na ewentualną adopcję postaci?

POZOSTAŁE
  • Zmieniono typ pyska "europejski" na "standardowy".
  • Z punktu 2. działu IX. Mioty fabularne regulaminu usunięto fragment "Administracja w dniu porodu umieszcza o nim informacje w temacie miotu.".

inxx my xxmindxxxx
I thought the birds would singxxxx
and S P A R K Sx would flyxxxx
but it's just quietxxxx

★ ★ ★xxxx

am I cruel?
xxxxxxxxxxxxor am I ignorant
xxxxxxxxxccxxxxxxxxxxxxor was I FOOLED
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxby the stories I knew
Statystyki - lvl: 4 | S: 9 | Zr: 12 | Sz: 8 | Zm: 8 | HP: 60 | W: 70 | EXP: 195/300
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP: 0/100
Wygląd
Żmija jest kotem drobnym, zarówno pod względem wzrostu jak i tężyzny fizycznej. Jest mniej umięśniony niż typowy kot z klanów a także całkiem sporo niższy. Cechą najbardziej odróżniającą go od innych członków Klanu Cienia są jednak wywinięte uszy i brak ogona, a także nietypowe umaszczenie. Czarne pręgi pokrywają całe jego ciało, najciemniejsze są jednak na pyszczku, uszach, ogonie oraz końcówkach łap, na brzuchu i szyi natomiast są już prawie niewidoczne a Porą Zielonych Liści zanikają całkowicie. W dotyku jego futerko jest niezwykle gładkie - kocur zawsze utrzymuje je w nieskazitelnym stanie. Nos wojownika ma kolor różowo-brązowy, opuszki łap grafitowy a oczy mienią się wieloma odcieniami lodowego błękitu. Rysy jego pyszczka są delikatne - tworzą raczej delikatne łuki niż ostre kąty, nie jest jednak pucołowaty. Ze względu na brak ogona jego chód jest nieco niezgrabny.
21.08.2024

ANKIETA

  Zachęcamy wszystkich graczy do zagłosowania w ankiecie dotyczącej zasad nadawania imion w klanach.

DEKLARACJA OD ADMINISTRACJI

  28-ego lipca pojawiła się na kanale pytania-propozycje naszego serwera Discord wiadomość kwestionująca decyzję administracji o odrzucenie dwóch imion w miocie fabularnym w Klanie Rzeki. Z wiadomości wynikła dyskusja, z dyskusji konflikt.
  Otrzymaliśmy jasny sygnał, że dotychczasowy sposób działania administracji w sytuacjach omawiania kwestii bliskich sercu graczy nie sprawdza się. Dotąd za najlepsze rozwiązanie uznawaliśmy pozwolenie graczom na swobodne wyrażenie zarówno swoich myśli, jak i frustracji, a całość dyskusji była następnie analizowana na serwerze administracyjnym, skąd później wychodziła oficjalna odpowiedź. Teraz widzimy, że metoda ta prowadzi do nieprzyjemnej atmosfery. W publicznych dyskusjach nie powinno znajdować się miejsce na negatywne, niekonstruktywne emocje, gdy zależy nam wszystkim na komunikacji, dojściu do porozumienia oraz zadowoleniu wszystkich graczy.
Ton ostatnich dyskusji był niepokojący, jednak najświeższa zdecydowanie nie może pozostać bez reakcji. Sposób wypowiedzi niektórych graczy przekroczył granicę dobrego smaku i otrzymali oni upomnienia w wiadomościach prywatnych.
  W kolejnych dyskusjach administracja postara się szybciej wyłapywać i ukracać takie zachowania (zaś konsekwencje za ich kontynuację będą ostrzejsze). Choć mamy nadzieję, że nie będzie takiej potrzeby, gdyż wszystkim nam powinno zależeć, aby każdy gracz (niezależnie czy się z nami zgadza czy nie) mógł czuć się swobodnie i bezpiecznie w wyrażaniu swojego zdania.
  Zgodnie z sugestiami graczy, administracja w najbliższym czasie skupi się na:
  • przeprowadzeniu ankiety (podlinkowanej powyżej) mającej na celu doprecyzowanie zasad nadawania imion kotom w Klanach;
  • poszerzeniu grona administracyjnego. Zapraszamy chętnych do zgłoszenia swojej kandydatury w wątku Nabór na członków administracji. Osoby, które opublikowały swoje zgłoszenie w ciągu ostatnich tygodni zachęcamy do przejrzenia jeszcze raz swoich zgłoszeń i upewnienia się, czy chcą prezentować się w tonie, jaki obrały;
  • a także, ze świeżą perspektywą poszerzonego grona administracyjnego, przyjrzeniu się wypunktowanymi przez graczy problemami, które znalazły się w temacie z Propozycjami.
  Ponadto, wierzymy, że problem w komunikacji leży zwykle po obu stronach, a skoro chcemy zmienić sposób prowadzenia dyskusji, to chętnie poznamy perspektywę graczy i wspólnie z nimi ustalimy, jak chcemy, by przebiegały one w przyszłości.

inxx my xxmindxxxx
I thought the birds would singxxxx
and S P A R K Sx would flyxxxx
but it's just quietxxxx

★ ★ ★xxxx

am I cruel?
xxxxxxxxxxxxor am I ignorant
xxxxxxxxxccxxxxxxxxxxxxor was I FOOLED
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxby the stories I knew
Statystyki - lvl: 4 | S: 9 | Zr: 12 | Sz: 8 | Zm: 8 | HP: 60 | W: 70 | EXP: 195/300
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP: 0/100
Wygląd
wysoki i masywny | długowłosy | niebieski point | pręgowany | błękitnooki, o łagodnym spojrzeniu
5.09.2024

WYNIKI NABORU DO ADMINISTRACJI

  W dniu dzisiejszym swoją kadencję jako administratora juniora rozpoczyna Ciepła Łapa (Płotkowy Potok, Kwitnący Jaśmin, Rześki Zmierzch, Niezapomniana Łapa, Dryfująca Łapa). Liczymy na owocną współpracę!

  Jednocześnie zapraszamy do kandydowania na stanowisko moderatora naszego serwera Discord. Do obowiązków moderatora należy mediacja konfliktów i udzielanie upomnień. Zapraszamy wszystkie osoby pewne swojej kultury osobistej i chętne umilić graczom przebywanie na serwerze (i jednocześnie odciążyć nieco administrację). Swoją chęć wystarczy zgłosić dowolnemu administratorowi prywatną wiadomością.

WYNIKI ANKIETY

  38 głosów, czyli 74%, otrzymała opcja czwarta - w klanach jako imiona kocięce dozwolone powinny być "dowolne nazwy przyrody ożywionej lub nieożywionej - chyba że postać ma powód fabularny". Zaktualizowanie wątku Imiona w świecie wojowników zajmie zapewne jeszcze kilka dni, gdyż chcemy aby wypisane zasady były klarowne i jednoznaczne.
[Obrazek: rXgzJI7.png]
.
Statystyki - lvl: 10 | S: 24 | Zr: 23 | Sz: 13 | Zm: 15 | HP: 105 | W: 85 | EXP: 140/500
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP: 0/100
Wygląd
Żmija jest kotem drobnym, zarówno pod względem wzrostu jak i tężyzny fizycznej. Jest mniej umięśniony niż typowy kot z klanów a także całkiem sporo niższy. Cechą najbardziej odróżniającą go od innych członków Klanu Cienia są jednak wywinięte uszy i brak ogona, a także nietypowe umaszczenie. Czarne pręgi pokrywają całe jego ciało, najciemniejsze są jednak na pyszczku, uszach, ogonie oraz końcówkach łap, na brzuchu i szyi natomiast są już prawie niewidoczne a Porą Zielonych Liści zanikają całkowicie. W dotyku jego futerko jest niezwykle gładkie - kocur zawsze utrzymuje je w nieskazitelnym stanie. Nos wojownika ma kolor różowo-brązowy, opuszki łap grafitowy a oczy mienią się wieloma odcieniami lodowego błękitu. Rysy jego pyszczka są delikatne - tworzą raczej delikatne łuki niż ostre kąty, nie jest jednak pucołowaty. Ze względu na brak ogona jego chód jest nieco niezgrabny.
16.09.2024

ZALEGŁOŚCI
  • Zaktualizowano wątek Imiona w świecie wojowników.
    tak było napisałx:Cztery Klany, w których to zazwyczaj rozpoczyna się grę, żyją w lesie w Europie Środkowej. Tym samym, urodzone w Klanach koty noszą niemal zawsze imiona pochodzące od obiektów, roślin, zwierząt i zjawisk, które w takim lesie można zaobserwować. Będą to zatem imiona w rodzaju Kamień, Dąb, Kruk czy Tęcza; oprócz tego, zdarzają się imiona opisujące jakąś cechę kotów, w rodzaju Mały, Rudy, Długi itp. Odpadają za to imiona od egzotycznych zwierząt i roślin (jak na przykład Pantera czy Kokos), terminów, które koty określają innymi wyrażeniami lub słowami (Zima, Galaktyka, Tydzień), nazw miejsc nieznanych kotom (Syberia, Biegun, Sahara), określeń, które nie są znane w kulturze Klanów (Anioł, Bóstwo). Ogółem, niedopuszczalne są imiona pochodzące od słów, których koty żyjące w lesie nie znają i nie używają.
    tak jest napisałx:Cztery Klany, w których to zazwyczaj rozpoczyna się grę, żyją w lesie w Europie Środkowej. Tym samym, urodzone w Klanach koty noszą niemal zawsze imiona pochodzące od:
    • Nazw zwierząt, roślin lub grzybów, na przykład: Chrząszcz, Cis, Borowik, Gorczyca, Rusałka;
      Dozwolone są dowolne nazwy zwierząt dzikich i hodowlanych*, roślin dzikich i uprawnych** oraz grzybów występujących na terenie Europy Środkowej. Imiona mogą wywodzić się od nazw ogólnikowych, potocznych lub gatunkowych, nawet jeśli nazwa samego organizmu pochodzi od konceptu nieznanego klanowym kotom.
    • Nazw przyrody nieożywionej, takiej jak zbiorniki wodne, formy ukształtowania terenu, skały, minerały czy zjawiska pogodowe, na przykład: Bajoro, Dolina, Wzgórze, Gips, Piorun, Tęcza;
      Dozwolone są nazwy skał i minerałów występujących na powierzchni.
    • Nazw dźwięków, czynności, na przykład: Wrzask, Szum, Trzepot, Walka;
    • Przymiotników, którymi można opisać otaczający ich świat lub ich samych, na przykład: Rudy, Mokry, Długa, Plamista;
    • Nazw znanych kotom klanowym z legend, czyli: Lew, Lampart/Leopard/Pantera, Tygrys

    * Tylko tradycyjne zwierzęta hodowlane. Niedozwolone są np: renifery, wielbłądy, strusie, alpaki.
    ** Rośliny uprawne w tym przypadku oznacza: rośliny przemysłowe oraz rośliny spożywcze (zbożowe, strączkowe, okopowe, warzywne, pastewne, sadownicze) możliwe do uprawiania poza szklarniami lub domami, czyli przystosowane do klimatu środkowoeuropejskiego. Niedozwolone są rośliny ogrodowe, chyba że mogą występować również dziko.

    Od powyższej zasady zdarzają się wyjątki: kot, który urodził się poza klanem i dołączył do niego później w życiu, może być zaznajomiony z konceptami obcymi klanom. Może więc zdecydować się nazwać po nich swoje kocięta, na przykład: Skarpetka, Ocelot, Kubuś, Anioł, Sahara, Mango, Wtorek. To samo tyczy się kotów, które opuściły klan na dłuższy czas lub mają inny powód fabularny. Należy jednak pamiętać, że imiona tego typu mogą spotkać się z dezaprobatą ze strony reszty klanu.
  • Kanał pytania-propozycje na serwerze Discord przesunięty został do archiwum. Od teraz wszystkie dyskusje na temat funkcjonowania forum i/lub serwera mają odbywać się w odpowiednim wątku w dziale Organizacja, gdzie ryzyko eskalacji konfliktów jest mniejsze. Zaktualizowany został regulamin serwera.

LECZENIE CHORÓB I DAWKOWANIE MEDYKAMENTÓW

  Użytkowników grających postaciami z wiedzą medyczna (obecnie lub w przyszłości) prosimy o pomoc w skompilowaniu wątku zawierającego wszystkie metody leczenia poszczególnych chorób oraz poprawnego dawkowania medykamentów.
  Chętnych zapraszamy do dołączenia do naszego serwera Discord, gdzie podane będą dalsze szczegóły.

inxx my xxmindxxxx
I thought the birds would singxxxx
and S P A R K Sx would flyxxxx
but it's just quietxxxx

★ ★ ★xxxx

am I cruel?
xxxxxxxxxxxxor am I ignorant
xxxxxxxxxccxxxxxxxxxxxxor was I FOOLED
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxby the stories I knew
Statystyki - lvl: 4 | S: 9 | Zr: 12 | Sz: 8 | Zm: 8 | HP: 60 | W: 70 | EXP: 195/300
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP: 0/100
Wygląd
Mała, krótkowłosa, niebiesko-biała kotka o potarganym futerku, dwukolorowym nosie i zmęczonych, zielonych oczach.
13.10.2024

AKTUALIZACJA MECHANIKI
Zmiany w opisach
  • Zostały poprawione opisy poszczególnych statystyk w temacie Statystyki, poziomy i punkty doświadczenia, tak aby lepiej obrazowały na co faktycznie mają wpływ.

    tak jest napisałx:STATYSTYKI
    • Siła (S) – wyższa siła zwiększa szanse na zadanie poważnych obrażeń za pomocą jednego ciosu.
    • Zręczność (Zr) – odpowiada celność ataków i uników, zmniejsza siłę otrzymywanych obrażeń. Od niej zależy skuteczność łapania zwierzyny (oraz łowienia ryb techniką znaną w Klanie Rzeki).
    • Szybkość (Sz) – przede wszystkim liczy się w przypadku ucieczek i pogoni, ale ma znaczenie również w próbach oślepienia przeciwnika oraz polowaniu na ryby (przez koty nieobeznane z techniką Klanu Rzeki). W przypadku walk warunkuje pierwszeństwo.
    • Zmysły (Zm) – wyższe zmysły zwiększają szansę napotkania zwierzyny i ziół, a w przypadku trafienia na przeciwnika, umożliwiają uniknięcie konfrontacji bądź atak z zaskoczenia.

    • Punkty Życia (HP) – odpowiadają za stan fizyczny postaci i przeciwników. Spadają w czasie akcji od otrzymywanych obrażeń oraz od krwawienia w czasie walk.
      • Spadek do 1/2 powoduje obniżenie statystyk o 1/4.
      • Spadek do 1/4 powoduje obniżenie statystyk do 1/2.
      • Gdy HP wynosi 5, postać (bądź przeciwnik) traci przytomność.
      • Gdy HP wynosi 0 lub mniej, postać/przeciwnik umiera.

    • Wytrzymałość (W) – określa jak prędko postać/przeciwnik zacznie odczuwać skutki zmęczenia. W ciągu akcji Wytrzymałość jest odejmowana za czynności wymagające wysiłku (ataki, uniki, pogonie, próby łapania zwierzyny, zbieranie ziół, wspinaczkę na drzewa). Wraz ze spadkiem wytrzymałości obniża się celność, co zmniejsza szanse na udany atak/unik bądź złapanie zwierzyny.
      • Spadek do 2/3 powoduje obniżenie celności o 1.
      • Spadek do 1/3 powoduje obniżenie celności o 3.
      • Gdy W wynosi 0, postać/przeciwnik mdleje z wyczerpania.
      Punkty Życia i Wytrzymałość wracają do pełnej wartości po upływie tygodnia (ósmego dnia) od zakończenia poprzedniej akcji z MG, za które uznaje się wyjście z tematu przez postać bądź wrzucenie przez MG posta z podsumowaniem zdobytych EXP w odpowiednim temacie. W przypadku rozbieżnych dat, przyjmuje się korzystniejszą dla gracza opcję.

    Pokaż zawartośćstarsza wersja

  • Zaszło jeszcze kilka drobnych poprawek w temacie Polowania, walki, sparingi


    tak jest napisałx:1. Sparing jest walką treningową, nie niesie ze sobą ryzyka obrażeń i jest dużo bardziej plastyczny niż akcje wymagające interwencji Mistrza Gry. Większość zasad jest ustalana między graczami, wszystkie dodatkowe rzuty (np. na oślepienie) są kwestią umowną między nimi, a administracja nie narzuca w jaki sposób powinny być robione, dopóki sparingi zachowują sens.

    tak było napisałx:1. Sparing jest walką treningową, nie niesie ze sobą żadnych obrażeń i nie wymaga interwencji Mistrza Gry.


    tak jest napisałx:5. Podczas sparingu każdy z uczestników może wykonać maksymalnie jedną główną akcję na post (atak lub unik), oraz jedną dodatkową akcję (np. oślepienie, powalenie, itd.)

    tak było napisałx:5. Podczas sparingu każdy z uczestników może wykonać maksymalnie jedną akcję główną na post (atak lub unik).



    dodano do sparingów: napisałx:12. Rzut na dodatkową akcję może mieć dowolną formę, umówioną między graczami. Przykładowo w przypadku chęci oślepienia przeciwnika wykonać rzut sześcienną kostka:
    Kod:
    [roll=1d6]
    parzyste oznacza udaną akcję, a nieparzyste nie.



    dodano do walk: napisałx:Każdy gracz może w swojej turze oprócz głównej akcji wykonać jedną dodatkową akcję:
    • oślepienie: sypnięcie przeciwnikowi piachem w oczy, lub ustawienie się pod słońce. Udane zmniejsza jego celność na parę tur.

Zmiany w systemie walk
  • Dotychczas kolejność ataków w walkach była stała – najpierw atakowały postacie, w kolejności wstawiania postów, na koniec tury atakował przeciwnik. Od teraz kolejność ta zależy od statystyki szybkości. Każdą turę zaczyna postać/przeciwnik o najwyższej szybkości z biorących udział w akcji.

  • W trakcie walki, poza główną akcją (atakiem/unikiem), można wykonać również dodatkową akcję. Na ten moment za dodatkowe akcje uznaje się próby oślepienia piachem/przez ustawienie się pod słońce. Od strony mechanicznej została ujednolicona długość trwania oślepienia i od czego zależy.

  • Udane ataki na wrażliwe miejsca (oczy, nos, uszy, gardło, brzuch) skutkują zwiększonym krwawieniem przeciwnika. Jednocześnie, w tej samej turze, zwiększają szansę na udany kontratak z jego strony (dotyczy to zarówno postaci jak i przeciwników sterowanych przez MG).

  • Przeciwnicy z podziałem na statystyki w locie oraz na ziemi, lądują przy uszkodzeniach skrzydeł uniemożliwiających latanie bądź spadku HP do 75% – jest to stała granica.

  • Ostatni atak, który prowadzi do śmierci postaci bądź przeciwnika, MG może ze względów fabularnych potraktować jako ranę wyższego stopnia niż wynika z zadanych obrażeń – celem jest ograniczenie sytuacji, gdzie do śmierci prowadzą same drobne rany 0 stopnia. Od strony mechanicznej nic się nie zmienia.

  • Ponadto charakter przeciwnika (w przypadku, gdy jest wybór między pasywnym, a agresywnym) określać będzie rzut kostką.

  • Stado małych przeciwników dostało odrębny od pojedynczego przeciwnika rzut na to kto pierwszy kogo zauważa, uwzględniający wielkość stada.

Zmiany w zbieraniu ziół
  • Od teraz zbieranie ziół może odejmować punkty Wytrzymałości. Ich ilość zależy od ilości zebranych ziół bądź rodzaju i sposobu ich zebrania.

  • System obrażeń od pszczół podczas zbierania miodu został sprecyzowany i oficjalnie dodany do mechaniki.
[Obrazek: E01yWJC.png]
Statystyki - lvl: 4 | S: 7 | Zr: 13 | Sz: 11 | Zm: 8 | HP: 75 | W: 55 | EXP: 35/300
Stat. Med. - lvl: 0 | MED.EXP:
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 7 gości