Wygląd
Zboże jest małym kotem. Ba, wręcz jednym z najmniejszych. Ewidentnie wdało się w mamę ze swoją wielkością, bo pomimo swojego wieku wciąż wygląda jak taki ledwo co terminatorski podrostek. A jakby tego brakowało to jej drugą właściwością jest to, że jest długie i wąskie. Długie kościste łapy na długim tułowiu, z długim ogonem który wiecznie sterczy do góry. Pewnie gdyby nie jej intensywnie rude krótkie futro, pokryte tygrysimi pręgami, to by łatwo po prostu rozpłynęło się w powietrzu od swojej mikrości.
Za to mordę ma dość zwykłą, z takimi o typowymi bursztynowymi oczami, różowym nosem i białymi wąsami. Pewną dozę ciekawości do wyglądu Zboża dodaje brak lewego ucha. Kiedyś było uszczerbione, ale ostatecznie Zboże miało pecha by stracić je zupełnie. Gdzieś pod futrem schowana jest cała gama blizn, które Zboże zawdzięcza samotnikom mieszkającym na osiedlu dwunogów, ale nie są to blizny na tyle duże, by dało się je łatwo zauważyć. Ot, w paru miejscach jej futro jest odrobinę mniej gęste, to tyle.
20.05.2021
SPARINGI BEZ MISTRZÓW GRY
Obserwując forum oraz akcje z udziałem Mistrzów Gry, podjęliśmy decyzję, by umożliwić przeprowadzanie sparingów bez udziału Mistrzów Gry. Ma to na celu: usprawnienie przebiegu sparingów, odciążenie Mistrzów Gry oraz wyraźnie rozgraniczenie walki od sparingu. Wcześniej bywały problemy z rozróżnieniem, gdzie zaczyna się walka, a gdzie kończy sparing; poprzez eliminację możliwości otrzymania ran na sparingach oraz wyłączenie Mistrza Gry, podział ten staje się jasny i wyraźny. Więcej o tym jak mają wyglądać sparingi w takim systemie można przeczytać w temacie
Polowania, walki, sparingi. Dodatkowo, w związku z tymi zmianami,
od teraz sparingi wliczają się w limit 6 sesji oraz możliwe jest uczestniczenie
tylko w jednym na raz.
Obecnie trwające sparingi można dokończyć z udziałem Mistrza Gry lub przejść na nowy system.
NOWY TEMAT Z GENETYKĄ
Prezentujemy wszystkim graczom nowy, uproszczony temat z genetyką i wyglądami kotów. Mamy nadzieję, że sposób jego prezentacji ułatwi wam orientację w tej tematyce, a także pomoże przy tworzeniu nowych postaci. Wiele zasad uległo uproszczeniu, oraz pojawiły się nowe możliwości, takie jak jasno opisane mutacje genetyczne, czy wymagania względem możliwości stworzenia szylkretowego kocura. Jednocześnie informujemy, że w planach jest ulepszanie tego tematu oraz dodawanie nowych, przydatnych informacji. Zachęcamy do zapoznania się z nim
TUTAJ.
NOWE POLE W PROFILU
Od dzisiaj, oprócz linku do Karty Postaci, w profil należy wstawić również
link do tematu miotu, z którego pochodzi postać. Ma to na celu m.i: ułatwienie nawigacji oraz odnajdywania i kojarzenia rodziny każdej postaci z forum, a w efekcie ułatwić orientację w historii całego forum; usprawnienie procesu liczenia wieku powracających postaci itp. Od teraz nowe Karty Postaci nie będą akceptowane bez uzupełnionego tego pola w profilu, a w wypadku postaci zaakceptowanych przed powstaniem tego pola, prosimy o uzupełnienie go.
Zmiany w regulaminie
W związku ze zmianami w genetyce jak, akcjach z MG jak i innych poprawkach prezentujemy punkty które zostały zmienione oraz dodane:
”Regulamin” napisałxI. Rejestracja i posiadanie kont- 2. Niniejszy regulamin jest najważniejszym dokumentem na forum. W razie jakichkolwiek rozbieżności, pomiędzy zasadami przedstawionymi w regulaminie, a w dowolnym innym temacie, zasady przedstawione w regulaminie są uznawane za wiążące.
II. Konto- 4. Wygląd postaci opisany w Karcie Postaci musi być realistyczny i nie podlega zmianie po zaakceptowaniu KP (za wyjątkiem zmian wynikłych z wydarzeń fabularnych)
- 5. Wygląd postaci urodzonych w miotach na forum podlega zasadom uproszczonej genetyki opisanej w temacie Wygląd postaci i jego dziedziczenie.
III. Karta Postaci- 3. Aby Karta Postaci została zaakceptowana, gracz powinien ponadto uzupełnić następujące pola profilu: Klan, Wygląd, Księżyce, Płeć, Matka, Ojciec, Charakter, Karta Postaci, Miot, Multikonta oraz Statystyki.
- 7. Karta Postaci musi być przede wszystkim czytelna i przejrzysta, a więc wolna od takich modyfikacji jak:
- użycie wyłącznie dużych liter lub użycie zbyt małej czcionki (rozmiar 83 i poniżej)
IV. Pisanie postów- 9. W tematach fabularnych nie obowiązuje bezwzględnie kolejka dodawania postów. Dobrym zwyczajem jest trzymanie się rotacji w odpisach przy rozgrywce na 3-4 osoby, ale nie jest to konieczność.
- 10. Wystąpienie wszelkich miotów, poczętych poza sesjami rozegranymi na forum, musi zostać wcześniej skonsulowane z administracją i być przez nią zatwierdzone.
- 11. Jeśli porzucona postać powraca w ciąży, wielkość jej miotu nie może przekraczać 4 kociąt, które nie mogą wykazywać cech szczególnych dziedziczonych po przynajmniej jednym rodzicu (jeśli nie posiada ich postać będąca w ciąży).
- 12. Mistrz Gry chcący przeprowadzić akcję znajdowania kociąt nieznanego pochodzenia (tzw. “znajd”) musi skonsultować to wcześniej z administracją i uzyskać od niej zgodę.
VI. Sesje z Mistrzami Gry (MG)- 2. W limit sesji z MG nie wchodzą walki treningowe (sparingi). Wliczają się one w limit 6 sesji bez MG.
- 3. Jeśli uczestnik sparingu spróbuje zadać przeciwnikowi prawdziwe obrażenia, walka treningowa zmienia się w zwykłą walkę. Zwykła walka jest sesją z MG, dlatego:
- sesja ta musi zostać zgłoszona w temacie Zgłoszenia do MG;
- gdy którakolwiek z postaci z tej sesji bierze udział w innej akcji MG, należy tę akcję zawiesić do czasu zakończenia walki;
- sesja ta przestaje się wliczać w limit 6 sesji na postać;
- sesja ta wlicza się w limit 1 sesji z MG.
- 5. Jeżeli między jedną a drugą sesją MG upłynął czas krótszy niż tydzień, to wszelkie spadki statystyk z pierwszej sesji przenoszą się na drugą.
Pozostałe informacje - W związku ze zmianami w sposobie przeprowadzania sparingów, powstał nowy temat Rozpoczęcia i zakończenia sparingów, prosimy o zapoznanie się z nim.
- Przypominamy, że Mapa Forum cały czas jest aktualizowana o nowe tematy. Zachęcamy do korzystania z niej, by ułatwić sobie poruszanie się po forum.
- Z funkcji Mistrza Gry odeszła Miętowy Pąk. Pełnoprawnym Mistrzem Gry została Bawełniana Nić.
- Przypominamy, że w razie potrzeby można zwrócić się do administracji z prośbą o możliwość uzyskania dodatkowego slota na sesję fabularną.
- W temacie Adopcje porzuconych kont pojawiła się informacja, będąc w jakim wieku, postaci usuwane są z puli kont do adopcji.
- Od przyszłego miesiąca choroby będą losowane raz w miesiącu, po cztery postaci na klan. Jest to zmiana względem poprzedniego losowania dwa razy w miesiącu po dwie postaci, która ma na celu ułatwienie pracy administracji.
- Przypominamy o nowym temacie: Relacje i ich zmiany między NPC, w którym są publikowane opisy wydarzeń, spotkań, fabularnego tła, do których można ciekawie odnosić się w narracji.
- Ze względu na różnicę w możliwości ustawienia uprawnień na nowym silniku względem starego, wyłączona została możliwość usuwania postów. Jeśli z jakiegoś powodu zajdzie potrzeba by usunąć posty prosimy o zgłoszenie tego do administracji.